Lediga jobb som Redovisningsekonomer i Kinda

Se lediga jobb som Redovisningsekonomer i Kinda. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Kinda som finns hos arbetsgivaren.

Ekonom till Kinda

Ansök    Sep 18    Bemannia AB (Publ.)    Redovisningsekonom
Har du arbetat inom ekonomi i offentlig verksamhet i minst tre år? Då kan denna tjänst passa dig, varmt välkommen med din ansökan!  Om uppdraget Vi söker en ekonom vill vår kund i Kinda för ett heltidsuppdrag som startar omgående och pågår till 30 december 2025, det finns möjlighet till förlängning av uppdraget. Arbetet sker i kundens lokaler i Kisa under kontorstider men det går även bra att arbeta hemifrån en dag i veckan.  Dina arbetsuppgifter Du kom... Visa mer
Har du arbetat inom ekonomi i offentlig verksamhet i minst tre år? Då kan denna tjänst passa dig, varmt välkommen med din ansökan! 
Om uppdraget
Vi söker en ekonom vill vår kund i Kinda för ett heltidsuppdrag som startar omgående och pågår till 30 december 2025, det finns möjlighet till förlängning av uppdraget. Arbetet sker i kundens lokaler i Kisa under kontorstider men det går även bra att arbeta hemifrån en dag i veckan.  Dina arbetsuppgifter
Du kommer stötta en av kundens förvaltningar i deras ekonomiprocesser och arbeta med allt ifrån rapportering, uppföljning och analys till ekonomiadministration samt stöd i budgetarbetet. Arbetet sker i systemet Raindance. Du kommer även bidra till kundens utvecklingsarbete under hösten. Uppdraget kan förändras under resans gång då kunden är inne i ett förändringsskede.

Dina kvalifikationer
Relevant akademisk utbildning inom ekonomi eller yrkeserfarenhet på minst fem år inom ekonomi
Minst tre års dokumenterad yrkeserfarenhet inom offentlig verksamhet som ekonom, controller, ekonomichef eller motsvarande
Kunskap om svenska lagar och regler som är relevanta för det specifika tjänsteområdet
God förmåga att arbeta självständigt och snabbt kunna sätta sig in i beställarens arbetssätt, rutiner och processer
God kommunikationsförmåga på svenska, både muntligt och skriftligt.
Förmåga att hantera sekretess och personuppgifter i enlighet med gällande lagstiftning, såsom offentlighets- och sekretesslagen (OSL) samt dataskyddsförordningen (GDPR)
Van användare av Office-paketet, främst excel

Meriterande 
Erfarenhet av ekonomisystemet Raindance 

Vad vi erbjuder dig
Som konsult hos Bemannia får du:
En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor
Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 25 september 2025. 
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Annelie Hammarborg [email protected].
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på  072 169 30 00.
 Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2022 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år. Visa mindre

Ekonom till Östergötlands län

Ansök    Apr 11    Bemannia AB (Publ.)    Redovisningsekonom
Vi söker dig med erfarenhet av ekonomiarbete inom kommunal verksamhet samt har god vana i ekonomisystemet Raindance!  Om uppdraget Vi söker nu en erfaren ekonomikonsult till en kommun söder om Östergötland. Behovet är på heltid och sker med start omgående och pågår i cirka 3 månader. Uppdraget sker på plats hos kunden, möjlighet till viss distansarbete finns.  Dina arbetsuppgifter I rollen som ekonomikonsult, med nära koppling till verksamheten får du ... Visa mer
Vi söker dig med erfarenhet av ekonomiarbete inom kommunal verksamhet samt har god vana i ekonomisystemet Raindance! 
Om uppdraget
Vi söker nu en erfaren ekonomikonsult till en kommun söder om Östergötland. Behovet är på heltid och sker med start omgående och pågår i cirka 3 månader. Uppdraget sker på plats hos kunden, möjlighet till viss distansarbete finns.  Dina arbetsuppgifter
I rollen som ekonomikonsult, med nära koppling till verksamheten får du en nyckelposition där du stödjer en eller flera av kommunens enheter. Arbetet är varierat och omfattar bland annat budgetarbete, uppföljning, prognoser, ekonomiska analyser och måluppföljning. En central del av ditt uppdrag är att säkerställa att verksamheten följer gällande lagstiftning och redovisningsprinciper. Du kommer också att spela en aktiv roll i kommunens utvecklings- och förändringsarbete.

Dina kvalifikationer
Erfarenhet av att arbeta som ekonomikonsult i kommunal verksamhet
Utbildad civilekonom eller motsvarade kompetens genom annan utbildning och arbetslivserfarenhet
Gedigen erfarenhet av bidgetarbete, ekonomiska analyser, måluppföljning och prognoser
Förmåga att säkerställa att lagar och redovsiningsrekommendationer följs
Erfarenhet av ekonomisystemet Raindance 
Goda kunskaper i Office-paketet

Vi ser även att du är en relationsskapande och inspirerande person. Du tänker strategiskt och analytiskt, är lösningsorienterad och har en strukturerad arbetsstil. Du hanterar flera uppgifter samtidigt och prioriterar effektivt. Dessutom är du flexibel och trivs med att bidra både operativt och strategiskt till verksamhetens utveckling.
Vad vi erbjuder dig
Som konsult hos Bemannia får du:
En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor
Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2025-04-11.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Amanda Chamoon, [email protected]
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 170 40 00. 
 Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år. Visa mindre

Redovisningsekonom till Sofidel i Kisa

Ansök    Mar 24    Meritmind AB    Redovisningsekonom
Är du en självgående och serviceinriktad person som trivs med att jobba i en bred roll inom redovisning? Då är Redovisningsekonom på Sofidel i Kisa något för dig. På Sofidel Sweden blir du en del av företagets lokala ekonomiavdelning bestående av 3 personer. Där arbetar du nära företagets inköpsfunktion men samarbetar även löpande med övriga avdelningar på företaget samt med kollegor på koncernens huvudkontor i Italien och övriga bolag i koncernen. Här får... Visa mer
Är du en självgående och serviceinriktad person som trivs med att jobba i en bred roll inom redovisning? Då är Redovisningsekonom på Sofidel i Kisa något för dig.
På Sofidel Sweden blir du en del av företagets lokala ekonomiavdelning bestående av 3 personer. Där arbetar du nära företagets inköpsfunktion men samarbetar även löpande med övriga avdelningar på företaget samt med kollegor på koncernens huvudkontor i Italien och övriga bolag i koncernen. Här får du möjlighet att arbeta i ett familjeägt internationellt bolag med varierande arbetsuppgifter.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Hela flödet inom Kund- och leverantörreskontra
Behjälplig vid bokslut
Löpande bokföring
Kontoavstämningar
Bankavstämningar
Rapportering av bl.a. moms och skatt.
I övrigt på en ekonomiavdelning förekommande arbetsuppgifter.

Kvalifikationer och erfarenhet
Sofidel söker dig som har en ekonomiutbildning från yrkeshögskola eller universitet. Vi ser även att du har några års arbetslivserfarenhet från redovisningsarbete. Utrycker dig obehindrat i tal och skrift på svenska och då koncernspråket är engelska ser vi att du är bekväm med att kommunicera på båda språken. Du har god erfarenhet av Excel och övriga Officepaketet samt att det är meriterande om du har erfarenhet av SAP.
Personliga egenskaper
För att lyckas och trivas är du strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt. Du är en teamplayer och får energi av kontakt med olika kontaktytor samt genom att skapa relation med dessa. Att ge god service samt ett professionellt bemötande kommer naturligt för dig. Du har ett driv för att effektivisera och av att får vara en del av processer samt har ett intresse för verksamheten. Framförallt är du nyfiken och tar egna initiativ för att driva arbetet och din utveckling framåt.
Om Sofidel Sweden AB
Sofidel Sweden AB är ett framgångsrikt företag inom processindustrin och tillverkar mjukpapper, tissue, som sedan konverteras till färdig konsumentprodukt på plats eller hos andra konverterare inom Sverige och på den internationella marknaden. De ligger i Kisa, ca 5 mil söder om Linköping. Sedan sommaren 2010 ingår Sofidel Sweden AB i den italienska koncernen Sofidel som är näst störst på den europeiska tissuemarknaden med ca 6500 anställda och en omsättning på drygt 1,8 miljarder euro. De arbetar för att främja lika rättigheter och möjligheter samt motverka diskriminering. Vi vill att våra medarbetare skall vara delaktiga i att skapa en arbetsplats som genomsyras av respekt, jämställdhet, medinflytande, arbetsglädje och utveckling. Läs mer om Sofidel här: https://www.sofidel.com
Tjänsten är ett vikariat på minst 12 månader, med anställning på Sofidel. Tjänsten är på heltid men för den som önskar finns möjlighet till att jobba 80%.
Ansökan
I denna rekryteringsprocess samarbetar Sofidel Sweden AB med Meritmind. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på Meritmind, Andreas Oliw på 072-010 1807. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering. Detta innebär bl.a. att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med nya GDPR-lagstiftningen).
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning
Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV
Det är endast möjligt att bifoga ett dokument så lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil
Din ansökan skickas när du valt fil och klickar på öppna

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Ekonom med kommunal erfarenhet

Ansök    Jul 11    Kinda kommun    Redovisningsekonom
Vi söker nya kollegor! Vill du jobba med människor, påverka andra människors liv och göra skillnad är Kinda kommun stället för dig. Här bryr vi oss om varandra och det är alltid nära till kollegor, chef och medborgare. Vi står inför en spännande framtid och vill fortsätta ge service med hög kvalitet till våra medborgare. Därför vill vi att alla medarbetare ska se möjligheterna, både i det lilla och i det stora. Här arbetar vi med värdegrunden framåtanda, ... Visa mer
Vi söker nya kollegor!
Vill du jobba med människor, påverka andra människors liv och göra skillnad är Kinda kommun stället för dig. Här bryr vi oss om varandra och det är alltid nära till kollegor, chef och medborgare. Vi står inför en spännande framtid och vill fortsätta ge service med hög kvalitet till våra medborgare. Därför vill vi att alla medarbetare ska se möjligheterna, både i det lilla och i det stora. Här arbetar vi med värdegrunden framåtanda, ansvarskänsla och dialog. Den är med oss i det dagliga arbetet, hur vi bemöter varandra och de vi arbetar för, medborgarna.

Vi söker nu en erfaren ekonom till vår ekonomiavdelning med placering i Kisa

Ekonomiavdelningen tillhör Kommunstyrelsens förvaltning. Förvaltningen har till största del en strategisk och stödjande roll mot nämnder och förvaltningar.

Arbetsbeskrivning
Ekonomiavdelningen ansvarar för de kommunövergripande frågorna inom ekonomiområdet. Du arbetar konsultativt gentemot politiker och tjänstemän, ger stöd vid budget- och uppföljningsarbete, arbetar med prognoser samt bistår med ekonomiska analyser. I uppdraget ingår självklart att säkerställa att vi följer de lagar och redovisningsrekommendationer som gäller. Du kommer även aktivt bidra till det förändrings- och utvecklingsarbete som ständigt pågår. Tjänsten kan även innefatta investeringsredovisning, exploatering och anläggningsregistret men kan anpassas efter individens kompetens och intresse.

Kvalifikationer
Du ska ha akademisk examen eller liknande inom ekonomiområdet. Erfarenhet av ekonomiarbete inom kommunal verksamhet är meriterande. Det krävs att du är en lagspelare med gott ordningssinne och egen drivkraft. Du ska vara analytisk, strukturerad, resultatorienterad och intresserad av ständiga förbättringar. Du ska ha förmågan att skapa förtroende och ha god pedagogisk förmåga. Du ska även ha goda kunskaper i Office-paketet samt Google workspace, vara van att jobba i ett ekonomisystem samt kunna uttrycka dig väl i svenska i både tal och skrift.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Mer information om tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%. Möjlighet till distansarbete finns. Tillträde enligt överenskommelse. Intervjuer kommer att hållas löpande.

Sista ansökningsdag är 2023-08-16.


Kinda består av ca 10 000 medborgare som tillsammans bygger och utvecklar kommunen. Samverkan är en förutsättning för utveckling och vi arbetar med medborgardialog och med andra kommuner för kunskapsutbyte och tillväxt. Vi har bra kommunikationer till Linköping och därifrån ut till hela världen. Täta expressbussavgångar innebär bra pendlingsmöjligheter.

Vi vill att du gör din ansökan elektroniskt via länken. Det underlättar vår administration av ansökningarna. Tack!

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Vill du vara med?
Tillsammans utvecklar vi Kinda kommun!
#adifferentkindawork Visa mindre

TopWork söker en redovisningsansvarig…

Ansök    Mar 16    TopWork Sverige AB    Redovisningskonsult
…till vår kund i Vimmerby. Här kommer du ansvara för all ekonomisk rapportering, analyser och bokslutsarbete på företagsnivå.    Vi söker dig med erfarenhet av redovisning och bokslutsarbete. Vi ser gärna att du arbetet på byrå och/eller på ett litet större företag med ekonomifrågor. I rollen ingår att:   -       Ansvara för redovisningen och rapportera direkt till CFO.  -       Genomföra månadsbokslut, skattedeklarationer, månads- och årsbokslut, viss löp... Visa mer
…till vår kund i Vimmerby. Här kommer du ansvara för all ekonomisk rapportering, analyser och bokslutsarbete på företagsnivå. 
 
Vi söker dig med erfarenhet av redovisning och bokslutsarbete. Vi ser gärna att du arbetet på byrå och/eller på ett litet större företag med ekonomifrågor. I rollen ingår att:
 
-       Ansvara för redovisningen och rapportera direkt till CFO. 
-       Genomföra månadsbokslut, skattedeklarationer, månads- och årsbokslut, viss löpande bokföring, likviditetsplanering m.m. 
-       Samordning av rapportering från dotterbolag. 
-       Erfarenhet från arbete i affärssystemet SAP är meriterande, liksom erfarenhet av koncernredovisning och företagsbeskattning.
 
Du är självgående men samarbetar gärna med dina kollegor. Strukturerad och kommunikativ. Du har en positiv inställning och ser både kollegor och kunder. Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och ditt engagemang.    
 
Tjänsten är en tillsvidareanställning, med inledande se (6) månaders visstidsanställning, tillträde så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Resor kan förekomma i tjänsten.

 
Uppdraget är en direktrekrytering till vår kund som erbjuder en anställning. Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.  
 
 


TopWork är ett auktoriserat företag som arbetar med bemanning och rekrytering. Våra kunder finns inom branscher som industri, lager, logistik, bygg och administration. Vi är din trygga, professionella partner oavsett om du söker nya medarbetare eller nya utmaningar. TopWork - vi hittar rätt medarbetare till rätt arbetsgivare och arbetsplats.



Krav:

Körkort:
* B (Personbil) Visa mindre

TopWork söker en redovisningsansvarig…

Ansök    Mar 14    TopWork Sverige AB    Redovisningskonsult
…till vår kund i Vimmerby. Här kommer du ansvara för all ekonomisk rapportering, analyser och bokslutsarbete på företagsnivå.    Vi söker dig med erfarenhet av redovisning och bokslutsarbete. Vi ser gärna att du arbetet på byrå och/eller på ett litet större företag med ekonomifrågor. I rollen ingår att:   -       Ansvara för redovisningen och rapportera direkt till CFO.  -       Genomföra månadsbokslut, skattedeklarationer, månads- och årsbokslut, viss löp... Visa mer
…till vår kund i Vimmerby. Här kommer du ansvara för all ekonomisk rapportering, analyser och bokslutsarbete på företagsnivå. 
 
Vi söker dig med erfarenhet av redovisning och bokslutsarbete. Vi ser gärna att du arbetet på byrå och/eller på ett litet större företag med ekonomifrågor. I rollen ingår att:
 
-       Ansvara för redovisningen och rapportera direkt till CFO. 
-       Genomföra månadsbokslut, skattedeklarationer, månads- och årsbokslut, viss löpande bokföring, likviditetsplanering m.m. 
-       Samordning av rapportering från dotterbolag. 
-       Erfarenhet från arbete i affärssystemet SAP är meriterande, liksom erfarenhet av koncernredovisning och företagsbeskattning.
 
Du är självgående men samarbetar gärna med dina kollegor. Strukturerad och kommunikativ. Du har en positiv inställning och ser både kollegor och kunder. Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och ditt engagemang.    
 
Tjänsten är en tillsvidareanställning, med inledande se (6) månaders visstidsanställning, tillträde så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Resor kan förekomma i tjänsten.

 
Uppdraget är en direktrekrytering till vår kund som erbjuder en anställning. Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.  
 
 


TopWork är ett auktoriserat företag som arbetar med bemanning och rekrytering. Våra kunder finns inom branscher som industri, lager, logistik, bygg och administration. Vi är din trygga, professionella partner oavsett om du söker nya medarbetare eller nya utmaningar. TopWork - vi hittar rätt medarbetare till rätt arbetsgivare och arbetsplats.



Krav:

Körkort:
* B (Personbil) Visa mindre

Rådgivare ekonomi och skatt | Redovisningskonsult, Ludvig & Co Kisa

Ansök    Jul 8    Ludvig & Co AB    Redovisningskonsult
Vill du vara med och göra skillnad? Som rådgivare på Ludvig & Co (f.d. LRF Konsult) är ditt viktigaste uppdrag att leda våra kunder och deras verksamheter till nästa nivå. För att göra detta möjligt tror vi på proaktivitet, digitala lösningar och ett stöttande ledarskap, i en prestigelös och varm miljö. Varje dag tar vi nästa steg mot att vara småföretagarens bästa rådgivare och att skapa framgångsrika företagare.  Om tjänsten I nära samarbete med våra k... Visa mer
Vill du vara med och göra skillnad? Som rådgivare på Ludvig & Co (f.d. LRF Konsult) är ditt viktigaste uppdrag att leda våra kunder och deras verksamheter till nästa nivå. För att göra detta möjligt tror vi på proaktivitet, digitala lösningar och ett stöttande ledarskap, i en prestigelös och varm miljö. Varje dag tar vi nästa steg mot att vara småföretagarens bästa rådgivare och att skapa framgångsrika företagare. 

Om tjänsten

I nära samarbete med våra kunder kommer du arbeta med kvalificerad rådgivning för att hjälpa våra kunder utveckla deras verksamheter. Dina uppgifter består bl.a. av: 


• Uppdragsansvar och ev. kundansvar
• Löpande konsultation, upprättande och genomgång av bokslut, deklaration och årsredovisning.
• Tillsammans med kontorschef revidera uppdrag för att effektivisera arbetsfördelning

Därför kommer du trivas hos oss

Kontorschef Agneta Andersson berättar:

På kontoret i Kisa blir du en del av ett aktivt team. Som grupp värdesätter vi arbetsglädje och tillsammans så arbetar vi på ett engagerat sätt. Som chef drivs jag av att ha nöjda kunder och medarbetare och förväntar mig engagemang och delaktighet av mina medarbetare. 

Vi ska nu bli fler medarbetare och även växa på fler marknader. Ludvig & Co har 130 kontor över hela landet med specialistkunskaper inom företagande, från en enskild frisörsalong eller byggfirma till ett stort lantbruksföretag med flera hundra anställda. Bland dina kollegor finns specialister inom juridik, rådgivning, affärsutveckling, fastighetsförmedling och lön. För femte året i rad har vi blivit rankade som en av Sveriges bästa arbetsgivare – och det tänker vi fortsätta vara.

För att lyckas behöver du


• Akademisk utbildning inom ekonomi eller motsvarande yrkesutbildning
• Stort yrkesmässigt engagemang
• Tidigare arbetat i en konsulterande roll, inom service eller liknande erfarenhet

Det är meriterande om du är auktoriserad redovisningskonsult eller har erfarenhet inom ekonomistyrning, affärsutveckling eller skatterådgivning. Eftersom vi har många lantbrukskunder ser vi det meriterande om du även har erfarenhet att jobba mot gröna näringar.

För att vara med och bygga framtidens rådgivning kring våra nya digitala tjänster ser vi att du är nyfiken på och vill driva nya digitala lösningar mot kund. Vi hoppas du sporras av att kunna påverka då vi nu bygger kontor i framkant. 

Låter det här som du? 

Skicka in din ansökan redan idag! Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Har du någon fråga om tjänsten så tveka inte på att kontakta Kontorschef Agneta Andersson, [email protected] eller tel. 0494-13521.

Vi ser fram emot din ansökan!  

Sökord: Redovisningskonsult, redovisning, senior redovisningskonsult, redovisningsekonom, accountant, senior accountant, accountant specialist, agronom, associate, assurance, auktoriserad redovisningskonsult, civilekonom, ekonom, ekonom jobb, ekonomi jobb, ekonomijobb, ekonomer, ekonomikonsult, financial accountant, konsult, revisor, senior accountant, senior redovisningsekonom Visa mindre

Redovisningsekonom inom offentlig sektor

Ansök    Jan 22    Randstad AB    Redovisningsekonom
Arbetsbeskrivning Är du intresserad av nästa steg i karriären och vill utvecklas i en framåtsträvande miljö med sunda värderingar, sök då tjänsten som redovisningsekonom idag! Just nu söker vi en noggrann redovisningsekonom till vår kund inom offentlig förvaltning.  Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som frisk... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Är du intresserad av nästa steg i karriären och vill utvecklas i en framåtsträvande miljö med sunda värderingar, sök då tjänsten som redovisningsekonom idag! Just nu söker vi en noggrann redovisningsekonom till vår kund inom offentlig förvaltning. 

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt.

Ansvarsområden
Arbetsuppgifterna är huvudsakligen:
- analys av verksamhetsinformation och ekonomiska resultat.
- sammanställande av årsredovisning och rapporter. 
- säkerställa att årsredovisningen följer RKR:s rekommendationer
- stödjande och rådgivande funktion. 
- genomföra ekonomiska utredningar, uppföljningar och analyser. 

Uppdraget kan även innebära:
- genomföra budgetarbete och budgetuppföljning samt prognos mot förvaltning
- investeringsredovisning



Arbetstider
Tjänsten är en deltidstjänst på c:a 80%. Kan eventuellt utökas till en heltidstjänst.  Uppdragsstart i februari t.om april med möjlighet till en månads förlängning. 

Arbetet kan utföras på såväl distans som på plats efter uppdragsgivarens anvisning.

Kvalifikationer
- högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande. 
- arbetslivserfarenhet som redovisningskonsult och helst inom offentlig verksamhet. 
- goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt. 
- arbete i ekonomisystem exempelvis Raindance, Agresso mm

Vi tror att du som söker är positiv, trygg och serviceinriktad – precis som dina kollegor du kommer till. Som person är du också analytisk och noggrann. Du är affärsmässig, drivande och van att arbeta självständigt samtidigt har du lätt för att samarbeta i team och är bra på att planera och organisera ditt arbete. 

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

Ansökan
Sista ansökningsdag: 2021-01-31, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. 

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Rådgivare ekonomi & skatt till LRF Konsult i Kisa!

Ansök    Maj 22    LRF Konsult AB    Redovisningskonsult
Vill du vara med och verkligen göra skillnad? Som rådgivare hos oss är ditt viktigaste uppdrag att leda våra kunder och deras verksamheter till nästa nivå. För att göra detta möjligt för dig arbetar vi proaktivt med digitala lösningar och ett stöttande ledarskap, i en prestigelös och trygg miljö. Vi är på en spännande utvecklingsresa och söker dig som vill växa med oss! På LRF Konsult är det viktigt att vi alltid är personliga i våra kundmöten och att vi ... Visa mer
Vill du vara med och verkligen göra skillnad? Som rådgivare hos oss är ditt viktigaste uppdrag att leda våra kunder och deras verksamheter till nästa nivå. För att göra detta möjligt för dig arbetar vi proaktivt med digitala lösningar och ett stöttande ledarskap, i en prestigelös och trygg miljö.

Vi är på en spännande utvecklingsresa och söker dig som vill växa med oss! På LRF Konsult är det viktigt att vi alltid är personliga i våra kundmöten och att vi arbetar med ett stort engagemang som syns och känns. För fjärde året i rad har vi blivit utnämnda till att vara en av Sveriges bästa arbetsgivare – och det tänker vi fortsätta med.

Arbetsbeskrivning

I nära samarbete med våra kunder kommer du arbeta med proaktiv rådgivning för att hjälpa våra kunder utveckla deras verksamheter. Du kommer att bistå dina kunder med löpande redovisning, bokslut och deklaration samt företagsekonomisk rådgivning, men även arbeta aktivt med tillväxt och nykundsbearbetning. Du, liksom övriga medarbetare, kommer också att ha en viktig roll i utvecklingen av ett lönsamt och framgångsrikt kontor med framtidens digitala tjänster. 

Personlig profil & bakgrund

Vi tror att du har akademisk examen inom ekonomi och/eller att du har arbetat  med sådant som givit dig god erfarenhet inom redovisningsyrket. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med ekonomistyrning, affärsutveckling eller skatt. För att kunna vara med och bygga framtidens rådgivning kring våra nya digitala tjänster ser vi att du är nyfiken på nya digitala lösningar mot kund.

Som person har du ett stort yrkesmässigt engagemang och vi hoppas att du sporras av att få påverka och driva förändringar när vi bygger kontor i framkant. Du har hög social kompetens, är förtroendeingivande och tycker om att skapa långsiktiga relationer med kunder och samarbetspartners. Du trivs när du får ha eget ansvar för din planering och ditt arbete, och du drivs av att skapa resultat över förväntan!

Låter det här som du?

Skicka in ditt CV redan idag! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kommer tillsättas innan sista ansökningsdag.

Har du någon fråga kring tjänsten så tveka inte att höra av dig till kontorschef Agneta Andersson

Kontaktpersoner

Agneta Andersson

Kontorschef

0494-135 21

[email protected]

Fackliga representanter

Unionen, Åsa Frank             tel. 011-19 49 43
SACO, Simon Axelsson        tel. 010-19 49 45 Visa mindre

Rådgivare ekonomi och skatt | Redovisningskonsult, Ludvig & Co Kisa

Ansök    Maj 19    Ludvig & Co AB    Redovisningskonsult
Vill du vara med och göra skillnad? Som rådgivare på Ludvig & Co (f.d. LRF Konsult) är ditt viktigaste uppdrag att leda våra kunder och deras verksamheter till nästa nivå. För att göra detta möjligt tror vi på proaktivitet, digitala lösningar och ett stöttande ledarskap, i en prestigelös och varm miljö. Varje dag tar vi nästa steg mot att vara småföretagarens bästa rådgivare och att skapa framgångsrika företagare.  Om tjänsten I nära samarbete med våra k... Visa mer
Vill du vara med och göra skillnad? Som rådgivare på Ludvig & Co (f.d. LRF Konsult) är ditt viktigaste uppdrag att leda våra kunder och deras verksamheter till nästa nivå. För att göra detta möjligt tror vi på proaktivitet, digitala lösningar och ett stöttande ledarskap, i en prestigelös och varm miljö. Varje dag tar vi nästa steg mot att vara småföretagarens bästa rådgivare och att skapa framgångsrika företagare. 

Om tjänsten

I nära samarbete med våra kunder kommer du arbeta med kvalificerad rådgivning för att hjälpa våra kunder utveckla deras verksamheter. Dina uppgifter består bl.a. av: 


• Uppdragsansvar och ev. kundansvar
• Löpande konsultation, upprättande och genomgång av bokslut, deklaration och årsredovisning.
• Tillsammans med kontorschef revidera uppdrag för att effektivisera arbetsfördelning

Därför kommer du trivas hos oss

Kontorschef Agneta Andersson berättar:

På kontoret i Kisa blir du en del av ett aktivt team. Som grupp värdesätter vi arbetsglädje och tillsammans så arbetar vi på ett engagerat sätt. Som chef drivs jag av att ha nöjda kunder och medarbetare och förväntar mig engagemang och delaktighet av mina medarbetare. 

Vi ska nu bli fler medarbetare och även växa på fler marknader. Ludvig & Co har 130 kontor över hela landet med specialistkunskaper inom företagande, från en enskild frisörsalong eller byggfirma till ett stort lantbruksföretag med flera hundra anställda. Bland dina kollegor finns specialister inom juridik, rådgivning, affärsutveckling, fastighetsförmedling och lön. För femte året i rad har vi blivit rankade som en av Sveriges bästa arbetsgivare – och det tänker vi fortsätta vara.

För att lyckas behöver du


• Akademisk utbildning inom ekonomi eller motsvarande yrkesutbildning
• Stort yrkesmässigt engagemang
• Tidigare arbetat i en konsulterande roll, inom service eller liknande erfarenhet

Det är meriterande om du är auktoriserad redovisningskonsult eller har erfarenhet inom ekonomistyrning, affärsutveckling eller skatterådgivning. Eftersom vi har många lantbrukskunder ser vi det meriterande om du även har erfarenhet att jobba mot gröna näringar.

För att vara med och bygga framtidens rådgivning kring våra nya digitala tjänster ser vi att du är nyfiken på och vill driva nya digitala lösningar mot kund. Vi hoppas du sporras av att kunna påverka då vi nu bygger kontor i framkant. 

Låter det här som du? 

Skicka in din ansökan redan idag! Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Har du någon fråga om tjänsten så tveka inte på att kontakta Kontorschef Agneta Andersson, [email protected] eller tel. 0494-13521.

Vi ser fram emot din ansökan!  

Sökord: Redovisningskonsult, redovisning, senior redovisningskonsult, redovisningsekonom, accountant, senior accountant, accountant specialist, agronom, associate, assurance, auktoriserad redovisningskonsult, civilekonom, ekonom, ekonom jobb, ekonomi jobb, ekonomijobb, ekonomer, ekonomikonsult, financial accountant, konsult, revisor, senior accountant, senior redovisningsekonom Visa mindre

Rådgivare ekonomi & skatt till LRF Konsult i Kisa

Ansök    Jul 1    LRF Konsult AB    Redovisningskonsult
Vill du vara med och verkligen göra skillnad? Som rådgivare hos oss är ditt viktigaste uppdrag att leda våra kunder och deras verksamheter till nästa nivå. För att göra detta möjligt för dig arbetar vi proaktivt med digitala lösningar och ett stöttande ledarskap, i en prestigelös och trygg miljö. Vi är på en spännande utvecklingsresa och söker dig som vill växa med oss! På LRF Konsult är det viktigt att vi alltid är personliga i våra kundmöten och att vi ... Visa mer
Vill du vara med och verkligen göra skillnad? Som rådgivare hos oss är ditt viktigaste uppdrag att leda våra kunder och deras verksamheter till nästa nivå. För att göra detta möjligt för dig arbetar vi proaktivt med digitala lösningar och ett stöttande ledarskap, i en prestigelös och trygg miljö.

Vi är på en spännande utvecklingsresa och söker dig som vill växa med oss! På LRF Konsult är det viktigt att vi alltid är personliga i våra kundmöten och att vi arbetar med ett stort engagemang som syns och känns. För fjärde året i rad har vi blivit utnämnda till att vara en av Sveriges bästa arbetsgivare – och det tänker vi fortsätta med.

Arbetsbeskrivning

I nära samarbete med våra kunder kommer du arbeta med proaktiv rådgivning för att hjälpa våra kunder utveckla deras verksamheter. Du kommer att bistå dina kunder med löpande redovisning, bokslut och deklaration samt företagsekonomisk rådgivning, men även arbeta aktivt med tillväxt och nykundsbearbetning. Du, liksom övriga medarbetare, kommer också att ha en viktig roll i utvecklingen av ett lönsamt och framgångsrikt kontor med framtidens digitala tjänster. 

Personlig profil & bakgrund

Vi tror att du har akademisk examen inom ekonomi och/eller att du har arbetat  med sådant som givit dig god erfarenhet inom redovisningsyrket. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med ekonomistyrning, affärsutveckling eller skatt. För att kunna vara med och bygga framtidens rådgivning kring våra nya digitala tjänster ser vi att du är nyfiken på nya digitala lösningar mot kund.

Som person har du ett stort yrkesmässigt engagemang och vi hoppas att du sporras av att få påverka och driva förändringar när vi bygger kontor i framkant. Du har hög social kompetens, är förtroendeingivande och tycker om att skapa långsiktiga relationer med kunder och samarbetspartners. Du trivs när du får ha eget ansvar för din planering och ditt arbete, och du drivs av att skapa resultat över förväntan!

Låter det här som du?

Skicka in ditt CV redan idag! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kommer tillsättas innan sista ansökningsdag.

Har du någon fråga kring tjänsten så tveka inte att höra av dig till kontorschef Agneta Andersson

Kontaktpersoner

Agneta Andersson

Kontorschef

0494-135 21

[email protected]

Fackliga representanter

Unionen, Åsa Frank             tel. 011-19 49 43
SACO, Simon Axelsson        tel. 010-19 49 45 Visa mindre