Lediga jobb som HR-assistent i Kinda

Se lediga jobb som HR-assistent i Kinda. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Kinda som finns hos arbetsgivaren.

HR/Office Assistant

Ansök    Sep 19    Sofidel Sweden AB    HR-assistent
Sofidel Sweden AB är ett framgångsrikt företag inom processindustrin och tillverkar mjukpapper, tissue, som sedan konverteras till färdig konsumentprodukt på plats eller hos andra konverterare inom Sverige och på den internationella marknaden. Sofidel Sweden AB ligger i Kisa, ca 5 mil söder om Linköping. Anläggningen i Kisa har 180 anställda med en årlig omsättning på 90M Euro och en årlig produktionskapacitet på 55K ton. Sedan sommaren 2010 ingår Sofidel ... Visa mer
Sofidel Sweden AB är ett framgångsrikt företag inom processindustrin och tillverkar mjukpapper, tissue, som sedan konverteras till färdig konsumentprodukt på plats eller hos andra konverterare inom Sverige och på den internationella marknaden. Sofidel Sweden AB ligger i Kisa, ca 5 mil söder om Linköping. Anläggningen i Kisa har 180 anställda med en årlig omsättning på 90M Euro och en årlig produktionskapacitet på 55K ton. Sedan sommaren 2010 ingår Sofidel Sweden AB i den italienska koncernen Sofidel som är näst störst på den europeiska tissuemarknaden med ca 6 400 anställda och en omsättning på drygt 1,9 miljarder euro. Sofidel arbetar för att främja lika rättigheter och möjligheter samt motverka diskriminering. Vi vill att våra medarbetare skall vara delaktiga i att skapa en arbetsplats som genomsyras av respekt, jämställdhet, medinflytande, arbetsglädje och utveckling.


Vi söker en vikarierande HR/Office Assistant. Rollen innebär att du kommer arbeta brett med HR- och kontorsadministration där du kommer fungera som ett administrativt stöd för VD, HR-chef samt övriga medarbetare på avdelningen. Du som HR/Office Assistant kommer att jobba operativt och verkligen vara vår så kallade ”spindel i nätet”. Det innebär att du jobbar i en bred och utvecklande roll där du får handskas med många olika och utmanande arbetsuppgifter.

Dina arbetsuppgifter kommer huvudsakligen vara:
Administrera och kontinuerligt uppdatera våra personal- och tidsystem
Bistå övriga HR-avd vid rehab- och rekryteringsarbete
Hantera löneunderlag
Övrigt förekommande administrativa uppgifter kopplade till vårt affärssystem



Kvalifikationer
Utbildning, lägst gymnasienivå
Erfarenhet av administrativt arbete
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift



Meriterande
Akademisk examen inom HR
Tidigare erfarenhet av rekrytering
Goda kunskaper i Officepaketet, i synnerhet Excel
Erfarenhet av affärssystem, gärna SAP


Personliga egenskaper
Vi söker dig som är noggrann, serviceinriktad samt har en vana att arbeta systematiskt. Vidare arbetar du självständigt och är van att få arbetsuppgifter utförda enligt uppsatta deadlines. Du levererar med hög kvalitet i det du gör och ser dig själv som en ordningsam person.
Sofidel Sweden AB ingår i en internationell koncern och en förutsättning för att klara tjänsten är att du kommunicerar väl i svenska och engelska. Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Vi kan erbjuda
En internationell miljö där hållbarhet och miljöarbete är i fokus
En arbetsplats där arbetsglädje, delaktighet och samarbete är ledord för vårt dagliga arbete


Anställningsvillkor
Tjänstemannabefattning, Dagtid, 100 %
Tillträde: 1 november 2022 eller enligt överenskommelse
Varaktighet: ca 12 månader


Ansökan
Är du intresserad av tjänsten? Urvalsprocessen kommer att ske fortlöpande, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Så tveka inte att söka redan idag om du är intresserad. Sista ansökningsdatum är den 10 oktober 2022.

För eventuella frågor om tjänsten så når du oss på: [email protected] Visa mindre

HR/Office Assistant

Ansök    Aug 22    Sofidel Sweden AB    HR-assistent
Sofidel Sweden AB är ett framgångsrikt företag inom processindustrin och tillverkar mjukpapper, tissue, som sedan konverteras till färdig konsumentprodukt på plats eller hos andra konverterare inom Sverige och på den internationella marknaden. Sofidel Sweden AB ligger i Kisa, ca 5 mil söder om Linköping. Anläggningen i Kisa har 180 anställda med en årlig omsättning på 90M Euro och en årlig produktionskapacitet på 55K ton. Sedan sommaren 2010 ingår Sofidel ... Visa mer
Sofidel Sweden AB är ett framgångsrikt företag inom processindustrin och tillverkar mjukpapper, tissue, som sedan konverteras till färdig konsumentprodukt på plats eller hos andra konverterare inom Sverige och på den internationella marknaden. Sofidel Sweden AB ligger i Kisa, ca 5 mil söder om Linköping. Anläggningen i Kisa har 180 anställda med en årlig omsättning på 90M Euro och en årlig produktionskapacitet på 55K ton. Sedan sommaren 2010 ingår Sofidel Sweden AB i den italienska koncernen Sofidel som är näst störst på den europeiska tissuemarknaden med ca 6 400 anställda och en omsättning på drygt 1,9 miljarder euro. Sofidel arbetar för att främja lika rättigheter och möjligheter samt motverka diskriminering. Vi vill att våra medarbetare skall vara delaktiga i att skapa en arbetsplats som genomsyras av respekt, jämställdhet, medinflytande, arbetsglädje och utveckling.


Vi söker en vikarierande HR/Office Assistant. Rollen innebär att du kommer arbeta brett med HR- och kontorsadministration där du kommer fungera som ett administrativt stöd för VD, HR-chef samt övriga medarbetare på avdelningen. Du som HR/Office Assistant kommer att jobba operativt och verkligen vara vår så kallade ”spindel i nätet”. Det innebär att du jobbar i en bred och utvecklande roll där du får handskas med många olika och utmanande arbetsuppgifter.

Dina arbetsuppgifter kommer huvudsakligen vara:
Administrera och kontinuerligt uppdatera våra personal- och tidsystem
Bistå övriga HR-avd vid rehab- och rekryteringsarbete
Hantera löneunderlag
Övrigt förekommande administrativa uppgifter kopplade till vårt affärssystem



Kvalifikationer
Utbildning, lägst gymnasienivå
Erfarenhet av administrativt arbete
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift



Meriterande
Akademisk examen inom HR
Tidigare erfarenhet av rekrytering
Goda kunskaper i Officepaketet, i synnerhet Excel
Erfarenhet av affärssystem, gärna SAP


Personliga egenskaper
Vi söker dig som är noggrann, serviceinriktad samt har en vana att arbeta systematiskt. Vidare arbetar du självständigt och är van att få arbetsuppgifter utförda enligt uppsatta deadlines. Du levererar med hög kvalitet i det du gör och ser dig själv som en ordningsam person.
Sofidel Sweden AB ingår i en internationell koncern och en förutsättning för att klara tjänsten är att du kommunicerar väl i svenska och engelska. Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Vi kan erbjuda
En internationell miljö där hållbarhet och miljöarbete är i fokus
En arbetsplats där arbetsglädje, delaktighet och samarbete är ledord för vårt dagliga arbete



Anställningsvillkor
Tjänstemannabefattning, Dagtid, 100 %
Tillträde: 1 november 2022 eller enligt överenskommelse
Varaktighet: ca 12 månader


Ansökan
Är du intresserad av tjänsten? Urvalsprocessen kommer att ske fortlöpande, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Så tveka inte att söka redan idag om du är intresserad. Sista ansökningsdatum är den 18 september 2022.

För eventuella frågor om tjänsten så når du oss på: [email protected] Visa mindre

HR/ Löneadministratör

Letar du efter en spännande utmaning? Då hoppas vi att vi på Rimaster Electrosystem AB kan ge dig det! Är du strukturerad, noggrann och samtidigt effektiv. Har du arbetat som lönespecialist och har erfarenhet av HR- arbete och vill arbeta i Rimforsa? Fortsätt läs! Om tjänsten I rollen som HR administratör/Lönespecialist ingår du i HR- teamet, du och HR- chefen kommer arbeta tätt ihop, du kommer ha hand om företagets löner (i dagsläget ca. 170 anställda och... Visa mer
Letar du efter en spännande utmaning?
Då hoppas vi att vi på Rimaster Electrosystem AB kan ge dig det! Är du strukturerad, noggrann och samtidigt effektiv. Har du arbetat som lönespecialist och har erfarenhet av HR- arbete och vill arbeta i Rimforsa? Fortsätt läs!
Om tjänsten
I rollen som HR administratör/Lönespecialist ingår du i HR- teamet, du och HR- chefen kommer arbeta tätt ihop, du kommer ha hand om företagets löner (i dagsläget ca. 170 anställda och vara kontakten med vår externa firma som som kör lönerna idag. Du kommer ha kontakt med ekonomiavdelningen med underlag från HR och kontakt med myndigheter, sköta delar av rekryteringsprocessen vid nyanställningar, löpande HR- och Löneadministration mm.
Om dig
Du trivs med en variation av arbetsuppgifter. Du bör ha intresse för processer och system och du bör vara en flexibel och positiv person som drivs av att få bidra och vara en del av ett härligt team. Du är strukturerad, noggrann och samtidigt effektiv. Du är lösningsorienterad och känner stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Du är prestigelös, självständig samt att du verkligen gillar lön och HR arbete, utveckling och utmaningar.
Kvalifikationer för tjänsten
Eftergymnasial utbildning inom löneadministration eller motsvarande
Minst två års erfarenhet av löneadministration
Dokumenterad erfarenhet av löneprogram gärna Visma Agda PS och grundläggande arbetsrätt
Behärskar Officepaketet

Om oss
Rimaster är en partner och ledande leverantör kring utveckling och tillverkning av kablage, elskåp, elektronik, hytter och mekanik för specialfordon och industriella system. Kunderna är ofta världsledande produktägare inom sin bransch – exempelvis specialfordon för materialhantering, gruvbrytning, skogsbruk och jordbruk samt applikationer inom industriautomation. Vi är ett globalt företag med ursprung och huvudkontor i Rimforsa, Sverige. I dag har vi enheter för försäljning, design, utveckling och tillverkning i Rimforsa, Söderhamn och Horn i Sverige, samt i Polen, Kina och Serbien. Säljkontor finns även i Belgien, Frankrike och Tyskland. Rimaster har i dag c:a 1200 anställda i tio företag världen över, varav c:a 170 i Rimaster Electrosystem AB i Rimforsa och c:a 30 i Rimaster Cab & Mechanics AB i Horn. Läs mer på www.rimaster.se
Vad säger medarbetare?
För oss är det viktigt att du trivs på jobbet. En av våra medarbetare, Helene Pettersson, berättar varför hon valde att börja jobba hos oss och vad som gör att hon är kvar idag.
"Jag jobbar med kvalitets ärenden som rör vår tillverkning här i Rimforsa, det är ett roligt arbete eftersom jag får jobba med så mycket olika arbetsuppgifter och många olika personer. Man lär sig något nytt varje dag.
Jag valde att börja jobba här på Rimaster för 27 – 28 år sedan och har sen valt att jobba kvar eftersom jag har trivts bra med arbetskamrater och mina chefer genom alla år. Jag har också fått utvecklas här då jag har haft många olika tjänster på Rimaster".
Vidare berättar Helene om vad som är det bästa med hennes jobb:
"Jag tycker att Rimaster och Rimasters chefer har en god förmåga att använda och ta vara på de kunskaper som personalen har, därför kan man som anställd utvecklas inom företaget om man har den önskan.
Jag tycker det är bra att vi jobbar med en så öppen organisation så att man som anställd känner att man kan framföra sina åsikter och idéer ”uppåt” i organisationen.
Respekt och sammanhållning är alltid viktigt och Självklart tycker jag att kvalitet är viktigt ???? inte bara för att jag jobbar med just det utan också för att kunderna ska vara nöjda och återkomma till oss.
Rimaster är verkligen en arbetsplats där det händer saker, snabba beslutsvägar gör att utvecklingen går fort framåt, från idé till verklighet på kort tid!
Nya projekt och nya kunder i fokus MEN man glömmer inte det ”gamla” för det!" Visa mindre

HR/Office Assistant

Ansök    Feb 12    Sofidel Sweden AB    HR-assistent
Vi utökar vår HR-avdelning och söker därför en HR/Office Assistant. Rollen innebär att du kommer arbeta brett med HR- och kontorsadministration där du kommer fungera som ett administrativt stöd för VD, HR-chef samt övriga medarbetare på avdelningen. Dina arbetsuppgifter kommer huvudsakligen vara: Administrera och kontinuerligt uppdatera våra personal- och tidsystem Bistå övriga HR-avd vid rehab- och rekryteringsarbete Hantera löneunderlag Övrigt förekomm... Visa mer
Vi utökar vår HR-avdelning och söker därför en HR/Office Assistant. Rollen innebär att du kommer arbeta brett med HR- och kontorsadministration där du kommer fungera som ett administrativt stöd för VD, HR-chef samt övriga medarbetare på avdelningen.


Dina arbetsuppgifter kommer huvudsakligen vara:
Administrera och kontinuerligt uppdatera våra personal- och tidsystem
Bistå övriga HR-avd vid rehab- och rekryteringsarbete
Hantera löneunderlag
Övrigt förekommande administrativa uppgifter kopplade till vårt affärssystem



Kvalifikationer
Utbildning, lägst gymnasienivå
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift



Meriterande
Akademisk examen inom HR
Goda kunskaper i Officepaketet, i synnerhet Excel
Erfarenhet av affärssystem, gärna SAP
Erfarenhet av administrativt arbete



Personliga egenskaper
Vi söker dig som är noggrann, serviceinriktad samt har en vana att arbeta systematiskt. Vidare arbetar du självständigt och är van att få arbetsuppgifter utförda enligt uppsatta deadlines.
Du levererar med hög kvalitet i det du gör och ser dig själv som en ordningsam person.
Sofidel Sweden AB ingår i en internationell koncern och en förutsättning för att klara tjänsten är att du kommunicerar väl i svenska och engelska. Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.


Vi erbjuder
En internationell miljö där hållbarhet och miljöarbete är i fokus
En arbetsplats där arbetsglädje, delaktighet och samarbete är ledord för vårt dagliga arbete



Vi hoppas att du fått en positiv bild av oss och tror att tjänsten passar in på vem du är och vad du vill göra.
Passa på att ansöka redan idag – vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Driven HR och löneadministratör till Rimaster

Letar du efter en spännande utmaning? Då hoppas vi att vi på Rimaster Electrosystem AB kan ge dig det! Är du strukturerad, noggrann och samtidigt effektiv? Har du arbetat med lön och har erfarenhet av HR- arbete och vill arbeta i Rimforsa? Fortsätt läs! Rimaster är en partner och ledande leverantör kring utveckling och tillverkning av kablage, elskåp, elektronik, hytter och mekanik. Kunder finns till exempel inom tillverkning av specialfordon för gruvbry... Visa mer
Letar du efter en spännande utmaning? Då hoppas vi att vi på Rimaster Electrosystem AB kan ge dig det! Är du strukturerad, noggrann och samtidigt effektiv? Har du arbetat med lön och har erfarenhet av HR- arbete och vill arbeta i Rimforsa? Fortsätt läs!


Rimaster är en partner och ledande leverantör kring utveckling och tillverkning av kablage, elskåp, elektronik, hytter och mekanik. Kunder finns till exempel inom tillverkning av specialfordon för gruvbrytning och jordbruk samt applikationer inom industriautomation. Rimaster är ett svenskt privatägt företag med ursprung och huvudkontor i Rimforsa, de har idag ca 1 200 anställda i tio företag världen över.   Läs mer på   www.rimaster.se



Till Rimaster Electrosystem AB i Rimforsa med ca 170 anställda söker vi en

Driven HR och löneadministratör!


Om tjänsten
I rollen som HR och löneadministratör ingår du i HR- teamet där du och HR- chefen kommer arbeta tätt ihop. Du kommer vara ansvarig för hanteringen av företagets löner internt och vara kontakten med den externa part som som kör lönerna idag. Du kommer genomföra delar i rekryteringsprocessen och ansvara för att det löpande administrativa arbetet inom HR och lön. Du kommer ha kontakt och dialog med flera olika personer och funktioner inom Rimaster och externa parter som tex myndigheter och Svenskt Näringsliv.  

Om dig
Du trivs med en variation av arbetsuppgifter och har intresse för processer och system. Vi ser att du är en flexibel och positiv person som drivs av att få bidra och vara en del av ett härligt team. Du besitter egenskaper som strukturerad, noggrann och samtidigt effektiv. Du är lösningsorienterad och känner stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Du är prestigelös, självständig samt att du verkligen gillar administration, lön och HR!

Kvalifikationer för tjänsten
Du har eftergymnasial utbildning inom löneadministration eller motsvarande samt minst två års erfarenhet av löneadministration. Självklart har du arbetat i löneprogram tidigare, gärna Visma Agda PS, och du har grundläggande kunskaper inom arbetsrätt. Du utrycker dig väl i tal och skrift samt behärskar officepaketet.

Mer information

För mer information kontakta Veronika Otterborg 070-568 82 66 eller Mikael Jacobsson 072-513 06 90

Ansök senast den 2021-12-06. Visa mindre