Lediga jobb Unik Resurs i Sverige AB i Kinda

Se alla lediga jobb från Unik Resurs i Sverige AB i Kinda. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Kinda som finns inom det yrket.

HR-chef till Rimaster Electrosystem AB

Vill du göra skillnad - på riktigt? Som HR-chef i Rimaster Electrosystem leder du HR-arbetet i koncernens största bolag i Sverige och blir en nyckelperson i en internationell industrigrupp i utveckling. Här är du nära produktionen i Rimforsa – mitt i verksamhetens puls – samtidigt som du är en aktiv del av Rimasters globala HR-team. Detta är en roll för dig som vill kombinera operativt och taktiskt HR-arbete med strategiska inslag. Du rapporterar direkt ... Visa mer
Vill du göra skillnad - på riktigt? Som HR-chef i Rimaster Electrosystem leder du HR-arbetet i koncernens största bolag i Sverige och blir en nyckelperson i en internationell industrigrupp i utveckling. Här är du nära produktionen i Rimforsa – mitt i verksamhetens puls – samtidigt som du är en aktiv del av Rimasters globala HR-team.

Detta är en roll för dig som vill kombinera operativt och taktiskt HR-arbete med strategiska inslag. Du rapporterar direkt till VD, har en självklar plats i ledningsgruppen och får ett tydligt mandat att påverka bolagets utveckling.

Rollen
Ditt uppdrag är att skapa struktur, driva utveckling och vara en partner för chefer och medarbetare i hela organisationen. Rollen innebär i dag en hel del administration och det är viktigt att du både kan och är villig att hantera det, men samtidigt, med bättre processer och systemstöd, bygga bort så mycket som möjligt av denna administration över tid.

Du leder ett mindre HR-team och arbetar brett med;



- Rekrytering, kompetensförsörjning och employer branding
- Arbetsmiljö, rehabilitering och partsrelationer
- Ledarutveckling och stöd till förstalinjens chefer
- Löneprocesser och avtalsfrågor
- Implementering och utveckling av HR-system
- Aktivt bidrag i koncernens globala HR-arbete och harmonisering av processer

Vem är du?
Vi söker en trygg, erfaren och relationsskapande HR-ledare med hög integritet och förmågan att bygga förtroende. Du har erfarenhet av att arbeta nära produktion och ledning, och du trivs i en roll där du både hanterar operativa frågor och tar ansvar för utveckling på strategisk nivå.

Skallkrav:



- Akademisk examen inom HR/personal- och arbetsliv eller motsvarande erfarenhet
- Dokumenterad erfarenhet av brett HR-arbete, både operativt och strategiskt
- Flerårig erfarenhet från HR-partner/HR-chef-roller, gärna i produktions- eller industrimiljö
- Erfarenhet av arbetsrätt och facklig samverkan
- Gedigen erfarenhet av arbete med och i HR-processer: rekrytering, arbetsmiljö, rehabilitering, löneprocesser inkl. lönekartläggning
- Erfarenhet av ledningsgruppsarbete
- God kunskap om systematiskt arbetsmiljöarbete och rehabiliteringsprocesser
- God ekonomisk förståelse för att se effektiviseringsvinster (t.ex. koppling HR–kostnader, lönehantering, budgetprocess)

- Förmåga att driva och utveckla HR-strategier i linje med verksamhetens mål
- God systemvana och HRM-erfarenhet
- Flytande svenska och engelska, i tal och skrift

Vad erbjuder vi? Hos Rimaster får du en roll som gör verklig skillnad. Det du gör – och inte gör – kommer att märkas i verksamheten – direkt eller över tid. Rimaster Electrosystem befinner sig i en spännande fas med stark utvecklingsvilja. Kulturen präglas av ansvar, mandat och en feedbackkultur som driver förbättringar framåt. Här möter du en arbetsplats där HR är en strategisk partner, och där du får möjlighet att kombinera det bästa av två världar: känslan av ett familjärt bolag och styrkan i en internationell koncern.

Om Rimaster Electrosystem
Rimaster Electrosystem är koncernens största bolag i Sverige med cirka 170 medarbetare i Rimforsa. De utvecklar och producerar avancerade elsystem, kablage och boxar/skåp för internationella kunder inom specialfordon. Deras produktion präglas av komplexitet, kvalitet och flexibilitet – alltid nära kundens behov. Hos Rimaster möter du en arbetsplats med starkt engagemang, korta beslutsvägar och en kultur som uppmuntrar ansvar och utveckling.

Ansök redan idag!
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Anastasia Almasidis, nås på 0790-98 41 64 eller på [email protected]

Jonas Henrikson, nås på 076-778 15 05 eller på [email protected]

Väl mött!

Unik Resurs
Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!




Relaterade taggar: #LI-Onsite Visa mindre

HR-chef till Rimaster Electrosystem AB

Vill du göra skillnad - på riktigt? Som HR-chef i Rimaster Electrosystem leder du HR-arbetet i koncernens största bolag i Sverige och blir en nyckelperson i en internationell industrigrupp i utveckling. Här är du nära produktionen i Rimforsa – mitt i verksamhetens puls – samtidigt som du är en aktiv del av Rimasters globala HR-team. Detta är en roll för dig som vill kombinera operativt och taktiskt HR-arbete med strategiska inslag. Du rapporterar direkt ... Visa mer
Vill du göra skillnad - på riktigt? Som HR-chef i Rimaster Electrosystem leder du HR-arbetet i koncernens största bolag i Sverige och blir en nyckelperson i en internationell industrigrupp i utveckling. Här är du nära produktionen i Rimforsa – mitt i verksamhetens puls – samtidigt som du är en aktiv del av Rimasters globala HR-team.

Detta är en roll för dig som vill kombinera operativt och taktiskt HR-arbete med strategiska inslag. Du rapporterar direkt till VD, har en självklar plats i ledningsgruppen och får ett tydligt mandat att påverka bolagets utveckling.

Rollen
Ditt uppdrag är att skapa struktur, driva utveckling och vara en partner för chefer och medarbetare i hela organisationen. Rollen innebär i dag en hel del administration och det är viktigt att du både kan och är villig att hantera det, men samtidigt, med bättre processer och systemstöd, bygga bort så mycket som möjligt av denna administration över tid.

Du leder ett mindre HR-team och arbetar brett med;



- Rekrytering, kompetensförsörjning och employer branding
- Arbetsmiljö, rehabilitering och partsrelationer
- Ledarutveckling och stöd till förstalinjens chefer
- Löneprocesser och avtalsfrågor
- Implementering och utveckling av HR-system
- Aktivt bidrag i koncernens globala HR-arbete och harmonisering av processer

Vem är du?
Vi söker en trygg, erfaren och relationsskapande HR-ledare med hög integritet och förmågan att bygga förtroende. Du har erfarenhet av att arbeta nära produktion och ledning, och du trivs i en roll där du både hanterar operativa frågor och tar ansvar för utveckling på strategisk nivå.

Skallkrav:



- Akademisk examen inom HR/personal- och arbetsliv eller motsvarande erfarenhet
- Dokumenterad erfarenhet av brett HR-arbete, både operativt och strategiskt
- Flerårig erfarenhet från HR-partner/HR-chef-roller, gärna i produktions- eller industrimiljö
- Erfarenhet av arbetsrätt och facklig samverkan
- Gedigen erfarenhet av arbete med och i HR-processer: rekrytering, arbetsmiljö, rehabilitering, löneprocesser inkl. lönekartläggning
- Erfarenhet av ledningsgruppsarbete
- God kunskap om systematiskt arbetsmiljöarbete och rehabiliteringsprocesser
- God ekonomisk förståelse för att se effektiviseringsvinster (t.ex. koppling HR–kostnader, lönehantering, budgetprocess)

- Förmåga att driva och utveckla HR-strategier i linje med verksamhetens mål
- God systemvana och HRM-erfarenhet
- Flytande svenska och engelska, i tal och skrift

Vad erbjuder vi? Hos Rimaster får du en roll som gör verklig skillnad. Det du gör – och inte gör – kommer att märkas i verksamheten – direkt eller över tid. Rimaster Electrosystem befinner sig i en spännande fas med stark utvecklingsvilja. Kulturen präglas av ansvar, mandat och en feedbackkultur som driver förbättringar framåt. Här möter du en arbetsplats där HR är en strategisk partner, och där du får möjlighet att kombinera det bästa av två världar: känslan av ett familjärt bolag och styrkan i en internationell koncern.

Om Rimaster Electrosystem
Rimaster Electrosystem är koncernens största bolag i Sverige med cirka 170 medarbetare i Rimforsa. De utvecklar och producerar avancerade elsystem, kablage och boxar/skåp för internationella kunder inom specialfordon. Deras produktion präglas av komplexitet, kvalitet och flexibilitet – alltid nära kundens behov. Hos Rimaster möter du en arbetsplats med starkt engagemang, korta beslutsvägar och en kultur som uppmuntrar ansvar och utveckling.

Ansök redan idag!
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Anastasia Almasidis, nås på 0790-91 48 64 eller på [email protected]

Jonas Henrikson, nås på 076-778 15 05 eller på [email protected]

Väl mött!

Unik Resurs
Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!




Relaterade taggar: #LI-Onsite Visa mindre

Delprojektledare för systembyte inom HR

Företagspresentation Till en av våra kunder, en kommunal verksamhet, söker vi nu en Delprojektledare inom systembyte. Uppdraget är för dig som drivs av att skapa ett väl fungerande systemstöd inom personalhantering. Uppdraget är som konsult via Unik Resurs på ca 50 % i tre månader. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som Delprojektledare ansvarar du för att driva implementeringen av ett nytt system inom personalhantering i mål enligt uppsatt projektplan. D... Visa mer
Företagspresentation Till en av våra kunder, en kommunal verksamhet, söker vi nu en Delprojektledare inom systembyte. Uppdraget är för dig som drivs av att skapa ett väl fungerande systemstöd inom personalhantering. Uppdraget är som konsult via Unik Resurs på ca 50 % i tre månader.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som Delprojektledare ansvarar du för att driva implementeringen av ett nytt system inom personalhantering i mål enligt uppsatt projektplan. Du arbetar tätt tillsammans med verksamhetens HR- och löneavdelning, med Projektledaren för projektet samt övriga centrala funktioner så som intern IT-avdelning etc. Du har en hands-on roll där du ansvarar för att uppsatt tidsplan följs, att relevant data förs över från tidigare system till det nya, sätta upp ramar som passar den befintliga verksamheten, felsöka och hitta lösningar vid uppkomna problem samt att stötta verksamhetens medarbetare in i det nya systemet.

Din profil Vi söker dig som:
- Har erfarenhet av att arbeta med samtliga eller delar av moduler inom Vismas personalhanteringssystem så som Medvind, Personec P samt Visma Recruit.
- Har tidigare erfarenhet av att projektleda alternativt delprojektleda i ett systembyte.
- Har mycket god systemvana.
- Kan kommunicera obehindrat på svenska samt engelska i tal och skrift.

Bli en del av Unik Resurs – Din karriär och utveckling är vår prioritet! Vi värderar varje individs unika kompetens och engagemang. På Unik Resurs strävar vi efter att inte bara vara din arbetsgivare, utan en partner i din karriärsutveckling. Vi är ett team och genom regelbundna avstämningar jobbar vi tillsammans för att du både ska utvecklas och trivas i din roll som konsult.

Vårt erbjudande:

- Fast månadslön: Hos oss får du ekonomisk stabilitet med en konkurrenskraftig och pålitlig månadslön.
- Trygga anställningsvillkor: Vi följer kollektivavtal och erbjuder förmånliga försäkringar för din trygghet och välbefinnande.
- Personlig och professionell utveckling: Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med din Konsultchef, som finns där för att ge både personlig support och professionell coachning.
- Unikt nätverk: Som en del av Unik Resurs är du aldrig ensam. Du blir en del av ett nätverk av professionella, där samarbete och stöd står i centrum.
- Kompetensutveckling genom Unik Academy: Vi investerar i din framtid genom kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöjligheter via vår Unik Academy.

Vi välkomnar dig att ta nästa steg i din karriär med oss på Unik Resurs. Ansök idag för att bli en del av vårt engagerade och framåtsträvande team!

Ansök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.
Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarig rekryterare;

Elin Alm på [email protected] eller på 076-945 34 35

Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs!Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
#LI-Onsite Visa mindre

Driven Inköpare till ABENA

Ansök    Apr 30    Unik Resurs i Sverige AB    Inköpare
Företaget Söker du en ny utmaning där du får jobba brett med inköp med stor påverkansmöjlighet? Hos ABENA i Kisa får du möjlighet att ta stort ansvar i en affärskritisk roll nära produktionen, i en organisation med ett tydligt fokus på miljö, hållbarhet och socialt ansvar. Är du den vi söker? ABENA säljer och marknadsför förbrukningsartiklar till offentlig och privat sektor - genom egna starka varumärken, brett sortiment, leveranssäkerhet, kvalitet/mil... Visa mer
Företaget
Söker du en ny utmaning där du får jobba brett med inköp med stor påverkansmöjlighet? Hos ABENA i Kisa får du möjlighet att ta stort ansvar i en affärskritisk roll nära produktionen, i en organisation med ett tydligt fokus på miljö, hållbarhet och socialt ansvar. Är du den vi söker?


ABENA säljer och marknadsför förbrukningsartiklar till offentlig och privat sektor - genom egna starka varumärken, brett sortiment, leveranssäkerhet, kvalitet/miljömedvetenhet och engagerade medarbetare är vi en viktig aktör på marknaden. På ABENA i Sverige är vi ca 140 medarbetare, med kontor i Växjö och Kisa. I Kisa återfinns även vår produktionsanläggning där många av våra egna produkter tillverkas.
I vårt breda produktsortiment ingår främst inkontinens- och vårdprodukter samt andra förbrukningsartiklar såsom skyddskläder, handskar, avfallshantering, engångs- och cateringartiklar, hygienpapper och rengöringsmedel. Våra kunder återfinns främst inom hälsa-och sjukvård, men även bland grossister, detaljhandeln, industrin, och flera andra branscher.
ABENA AB ingår i den danska familjeägda ABENA-koncernen som är en av Europas mest betydande leverantörer för produkter inom hygiensektorn. Koncernen har stort fokus på miljö, hållbarhet och socialt ansvar. Läs mer om ABENA här: https://www.abena.se/sv-se

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

I rollen som Inköpare har du ett helhetsansvar för inköp till produktionsanläggningen i Kisa. Du arbetar nära produktion och planering och utgör en nyckelfunktion för att säkerställa att rätt material finns på plats i rätt tid och till rätt pris.
Ditt uppdrag innefattar att genomföra inköp av råvaror, insatsvaror, förpacknings- och handelsvaror samt följa upp leveranser vad gäller tid, kvalitet och volym. Du hanterar eventuella avvikelser, ger support till andra funktioner inom organisationen och arbetar med statistik och rapportering. Du ansvarar även för att analysera och utvärdera både nya och befintliga leverantörer, genomföra avtals- och prisförhandlingar.
Vidare ingår det i rollen att kontinuerligt bevaka prisutvecklingen på strategiskt viktiga råvaror och leverantörer inom Europa samt utvärdera och utveckla befintliga processer och arbetssätt.
I rollen tillhör du Supply Chain avdelningen med kollegor i både Kisa och Växjö och rapporterar till Supply Chain Manager. Du har ett nära samarbete med andra funktioner internt såsom inköpskoordinator, planering, produktionsledare och underhållschef.

Din profil Vi söker dig som är en trygg och analytisk inköpare som vill ta nästa steg i en verksamhetsnära roll. Du är van att arbeta självständigt, trivs i en bred roll med stor frihet och gillar att utmana och tänka nytt kring befintliga arbetssätt.
Vi söker dig som har: · Eftergymnasial utbildning inom inköp eller liknande · Minst ett par års erfarenhet som Inköpare eller liknande roll där upphandling och/eller prisförhandlingar genomförts · Goda kunskaper inom avtal och förhandlingar · God förståelse för inköpsprocesser · Goda data- och systemkunskaper samt goda kunskaper i Excel · Goda kunskaper i svenska och engelska muntligt och skriftligt · B-körkort.
Som person är du nyfiken, resultatinriktad, kommunikativ och har förmåga att både utvärdera och initiera förbättringar. Du har en god affärsmässighet och förstår hur ditt och inköps arbete påverkar produktion, logistik och ekonomi.

Ansök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Vi gör urval löpande och därmed kan annonsen stängas innan sista ansökningsdag.

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Karolin Loström, 0721–479236, [email protected] Frida Stern, 0704–106395, [email protected]

Väl mött!

Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!




Relaterade taggar: #LI-Onsite Visa mindre

Produktionsledare

Företagspresentation Är du en erfaren ledare med båda fötterna på jorden som är nyfiken på en ny utmaning? Sök då tjänsten som Produktionsledare hos Absorbest i Kisa och var med på deras spännande förändringsresa! Absorbest är ett svenskt utvecklingsinriktat företag med fokus på högpresterande och hållbara medicintekniska produkter. Deras största kompetensområde ligger i förbrukningsmaterial för avancerad sårbehandling samt inom området för ökad hygien oc... Visa mer
Företagspresentation Är du en erfaren ledare med båda fötterna på jorden som är nyfiken på en ny utmaning? Sök då tjänsten som Produktionsledare hos Absorbest i Kisa och var med på deras spännande förändringsresa!
Absorbest är ett svenskt utvecklingsinriktat företag med fokus på högpresterande och hållbara medicintekniska produkter. Deras största kompetensområde ligger i förbrukningsmaterial för avancerad sårbehandling samt inom området för ökad hygien och effektivitet i operationssalar. Alla produkter är egenutvecklade och tillverkas under strikt kontroll i deras produktionsanläggning, vilket ger optimal och kostnadseffektiv vård för vårdgivare över hela världen
Absorbest arbetar med globala marknadsledare och distributörer – mer än 95 procent av deras tillverkning exporteras, men på samma gång är de en organisation med stark nationell närvaro. Det gör de tillgängliga, flexibla och mångsidiga, vilket ger dem, och i slutändan deras användare, stora fördelar.
Absorbests produktion sker i Kisa, Sverige. Där arbetar merparten av deras engagerade och kunniga personal med allt från utveckling till produktion och distribution.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden I rollen som Produktionsledare på Absorbest kommer du att, tillsammans med ytterligare en produktionsledare, ansvara för den dagliga driften i produktionen. Du kommer att ansvara för att optimera, effektivisera och utveckla produktionen och dess medarbetare. Du har personalansvar för ca 15 personer.
Absorbest står inför en förändringsresa och där kommer du att vara med och påverka och leda medarbetarna genom denna.

Din profil Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning och 2 års erfarenhet av en formell ledarroll inom tillverkande industri. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift, samt goda dator- och systemkunskaper. Du innehar även körkort. Vi ser det som mycket meriterande om du har kunskap i affärssystemet Monitor och erfarenhet av förändringsledning.
Som person är du en ledare som är bra på att få med dig gruppen i arbetet med att nå gemensamma mål. Du har en god kommunikationsförmåga och anpassar dig efter situationen. I och med förändringsresan Absorbest står inför, är förändring något du brinner för och tycker är spännande. Du är en god kollega som har lätt för samarbete och vågar ta initiativ. Tillsammans med kollegor firar du uppnådda mål och delmål.

Ansök redan idag!
Ansökan
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Vi gör urval löpande och kan därför stänga processen innan sista ansökningsdag.
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.
Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;
Anastasia Almasidis, [email protected] eller 0790-984164 Frida Stern, [email protected] eller 0704-106395
Väl mött!

Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!




Relaterade taggar: #LI-Onsite Visa mindre

Delprojektledare för systembyte inom HR

Företagspresentation Till en av våra kunder, en kommunal verksamhet, söker vi nu en Delprojektledare inom systembyte. Uppdraget är för dig som drivs av att skapa ett väl fungerande systemstöd inom personalhantering. Uppdraget är som konsult via Unik Resurs på ca 50 % i tre månader. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som Delprojektledare ansvarar du för att driva implementeringen av ett nytt system inom personalhantering i mål enligt uppsatt projektplan. D... Visa mer
Företagspresentation Till en av våra kunder, en kommunal verksamhet, söker vi nu en Delprojektledare inom systembyte. Uppdraget är för dig som drivs av att skapa ett väl fungerande systemstöd inom personalhantering. Uppdraget är som konsult via Unik Resurs på ca 50 % i tre månader.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som Delprojektledare ansvarar du för att driva implementeringen av ett nytt system inom personalhantering i mål enligt uppsatt projektplan. Du arbetar tätt tillsammans med verksamhetens HR- och löneavdelning, med Projektledaren för projektet samt övriga centrala funktioner så som intern IT-avdelning etc. Du har en hands-on roll där du ansvarar för att uppsatt tidsplan följs, att relevant data förs över från tidigare system till det nya, sätta upp ramar som passar den befintliga verksamheten, felsöka och hitta lösningar vid uppkomna problem samt att stötta verksamhetens medarbetare in i det nya systemet.

Din profil Vi söker dig som:
- Har erfarenhet av att arbeta med samtliga eller delar av moduler inom Vismas personalhanteringssystem så som Medvind, Personec P samt Visma Recruit.
- Har tidigare erfarenhet av att projektleda alternativt delprojektleda i ett systembyte.
- Har mycket god systemvana.
- Kan kommunicera obehindrat på svenska samt engelska i tal och skrift.

Bli en del av Unik Resurs – Din karriär och utveckling är vår prioritet! Vi värderar varje individs unika kompetens och engagemang. På Unik Resurs strävar vi efter att inte bara vara din arbetsgivare, utan en partner i din karriärsutveckling. Vi är ett team och genom regelbundna avstämningar jobbar vi tillsammans för att du både ska utvecklas och trivas i din roll som konsult.

Vårt erbjudande:

- Fast månadslön: Hos oss får du ekonomisk stabilitet med en konkurrenskraftig och pålitlig månadslön.
- Trygga anställningsvillkor: Vi följer kollektivavtal och erbjuder förmånliga försäkringar för din trygghet och välbefinnande.
- Personlig och professionell utveckling: Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med din Konsultchef, som finns där för att ge både personlig support och professionell coachning.
- Unikt nätverk: Som en del av Unik Resurs är du aldrig ensam. Du blir en del av ett nätverk av professionella, där samarbete och stöd står i centrum.
- Kompetensutveckling genom Unik Academy: Vi investerar i din framtid genom kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöjligheter via vår Unik Academy.

Vi välkomnar dig att ta nästa steg i din karriär med oss på Unik Resurs. Ansök idag för att bli en del av vårt engagerade och framåtsträvande team!

Ansök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.
Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarig rekryterare;

Elin Alm på [email protected] eller på 076-945 34 35

Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs!Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
#LI-Onsite Visa mindre

Produktionsledare

Företagspresentation Har du tidigare erfarenhet som chef inom tillverkande industri och vill vara med på ABENA:s utvecklingsresa i Kisa? Vi söker nu en driven, nytänkande och relationsskapande ledare som är sugen på en ny utmaning. Vi arbetar med personalen som vår viktigaste resurs och är måna om att man ska trivas på jobbet. Företaget ABENA säljer och marknadsför förbrukningsartiklar till offentlig och privat sektor - genom egna starka varumärken, brett... Visa mer
Företagspresentation Har du tidigare erfarenhet som chef inom tillverkande industri och vill vara med på ABENA:s utvecklingsresa i Kisa? Vi söker nu en driven, nytänkande och relationsskapande ledare som är sugen på en ny utmaning. Vi arbetar med personalen som vår viktigaste resurs och är måna om att man ska trivas på jobbet.
Företaget ABENA säljer och marknadsför förbrukningsartiklar till offentlig och privat sektor - genom egna starka varumärken, brett sortiment, leveranssäkerhet, kvalitet/miljömedvetenhet och engagerade medarbetare är vi en viktig aktör på marknaden. På ABENA i Sverige är vi ca 140 medarbetare, med kontor i Växjö och Kisa. I Kisa återfinns även vår produktionsanläggning där många av våra egna produkter tillverkas.
I vårt breda produktsortiment ingår främst inkontinens- och vårdprodukter samt andra förbrukningsartiklar såsom skyddskläder, handskar, avfallshantering, engångs- och cateringartiklar, hygienpapper och rengöringsmedel. Våra kunder återfinns främst inom hälsa-och sjukvård, men även bland grossister, detaljhandeln, industrin, och flera andra branscher.
ABENA AB ingår i den danska familjeägda ABENA-koncernen som är en av Europas mest betydande leverantörer för produkter inom hygiensektorn. Koncernen har stort fokus på miljö, hållbarhet och socialt ansvar. Läs mer om ABENA här: Hem - ABENA AB

Arbetsuppgifter och ansvarsområden I rollen som Produktionsledare hos ABENA i Kisa kommer du att ansvara för den dagliga driften vad gäller personal och maskiner i produktionen. I dagsläget är det cirka 50 medarbetare som arbetar i produktionen som kommer att fördelas på två Produktionsledare. Du leder även fem teamledare som stöttar och finns nära till hands på samtliga skift. I rollen ansvarar du för att dina medarbetare har rätt förutsättningar att kunna genomföra ett bra jobb och skapar en bra struktur inom gruppen.
Som Produktionsledare hos oss kommer du att samarbeta med andra viktiga funktioner internt som teknik och underhåll, inköp, produktionsplanering, lager, produktledning och HR. Vi uppskattar om du är en person som vågar komma med nya idéer och förbättringsförslag samt har en god förmåga att få med dig andra på resan.

Din profil I denna rekrytering lägger vi vikt vid personlig potential, men för att lyckas i rollen behöver du ha några års erfarenhet av att ha varit formell chef inom tillverkande industri. Du har en gymnasieexamen tillsammans med god teknisk förståelse och ett teknikintresse. Flytande svenska och goda kunskaper i engelska är också ett krav för rollen.
Som person är du en lagspelare som är duktig på att bygga relationer. Du drivs av att uppnå resultat och vill också vara delaktig i att sätta upp mål för gruppen. Att vilja och våga förbättra och effektivisera kommer naturligt för dig och du är bra på att anpassa dig till situationen du ställs inför. Som ledare brinner du för att få gruppen att jobba för gemensamma mål och att trivas tillsammans på arbetsplatsen.

Ansök redan idag!
Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Vi gör urval löpande och därmed kan annonsen stängas innan sista ansökningsdag.

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;


Karolin Loström - 0721-479236, [email protected]


Frida Stern - 0704-106395, [email protected]

Väl mött!

Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!




Relaterade taggar: #LI-Onsite Visa mindre

Produktionsplanerare

Företagspresentation Vi söker nu en erfaren produktionsplanerare för ett spännande konsultuppdrag hos vår kund i Kisa. Som produktionsplanerare kommer du att ansvara för att optimera produktionen och säkerställa att produkterna levereras i tid och enligt kundens krav. Du kommer att arbeta nära produktionsledningen och andra nyckelpersoner för att säkerställa en effektiv och smidig produktion. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start omgående och med för... Visa mer
Företagspresentation
Vi söker nu en erfaren produktionsplanerare för ett spännande konsultuppdrag hos vår kund i Kisa. Som produktionsplanerare kommer du att ansvara för att optimera produktionen och säkerställa att produkterna levereras i tid och enligt kundens krav. Du kommer att arbeta nära produktionsledningen och andra nyckelpersoner för att säkerställa en effektiv och smidig produktion.

Tjänsten är ett konsultuppdrag med start omgående och med förväntad längd på 6 månader, men det finns en möjlighet till förlängning. Du blir anställd som konsult på Unik Resurs och jobbar hos vår kund. Vi erbjuder en utmanande och varierande roll i en spännande bransch samt möjlighet att utveckla dina färdigheter och karriärmöjligheter.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden


- Planera och koordinera produktionen för att säkerställa att produkterna levereras i tid.
- Samarbeta med produktionsledningen, inköp och leverantörer för att säkerställa en smidig och effektiv produktion.
- Upprätthålla och uppdatera produktionsplaner och rapportfiler.
- Analytiskt arbete för att förbättra produktionsplaneringen.
- Utvärdera produktionen och använda data för att förbättra produktionsprocesser.

Din profil


- Relevant utbildning inom produktionsplanering eller likvärdig arbetserfarenhet.
- Minst 3 års erfarenhet av produktionsplanering.
- Goda kunskaper i MS Office-program och andra affärssystem.
- Goda kunskaper i Svenska och engelska.
- Kunskaper i affärssystemet SAP är meriterande.

Vi söker dig som har en analytisk förmåga och förmåga att arbeta med stora mängder data. Du bör ha en stark förmåga att samarbeta och kommunicera med olika personer på olika nivåer i organisationen. Det är även viktigt att du har förmågan att ta egna initiativ och driva projekt framåt.

Ansök redan idag!
Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Vi kommer löpande presentera kandidater för kunden. tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Cecilia Alegria Furberg och nås på 0739252586 eller på [email protected]

Väl mött!

Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till! Visa mindre

Administratör inom ekonomi och marknad

Företagspresentation Brinner du för det administrativa och att skapa struktur och vill arbeta i ett mindre team med ekonomi och marknadsadministration? Just nu söker vi en Administratör till en av våra kunder som utvecklar och producerar ett brett sortiment av sina produkter. Det här är ett konsultuppdrag via Unik Resurs på ca 6-8 månader inledningsvis. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Verksamheten befinner sig just nu i en fas med nya investeringar... Visa mer
Företagspresentation

Brinner du för det administrativa och att skapa struktur och vill arbeta i ett mindre team med ekonomi och marknadsadministration? Just nu söker vi en Administratör till en av våra kunder som utvecklar och producerar ett brett sortiment av sina produkter.

Det här är ett konsultuppdrag via Unik Resurs på ca 6-8 månader inledningsvis.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Verksamheten befinner sig just nu i en fas med nya investeringar vilket resulterar i ett ökat behov av en administrativ resurs. I det här uppdraget kommer du bland annat att arbeta med:
- Fakturahantering, både kund- och leverantörsreskontra
- Orderläggning
- Bokning av fakturor
- Administrativa uppgifter inom marknad som exempelvis lättare inköp, registrering av olika slag, planering inom marknad etc.

Din profil

Vi söker dig som har erfarenhet av någon form av fakturahantering, kund- och/eller leverantörsreskontra. Du har arbetat administrativt tidigare och du är van att arbeta i olika system. Du har god förmåga att formulera dig på svenska och engelska i tal samt skrift.

Ansök redan idag!

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Elin Alm och nås på 076-945 34 35 eller på [email protected]

Väl mött!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till! Visa mindre

Konsult inom Produktionsplanering och Administration

Företagspresentation Brinner du för produktion och administrativs arbete? Då är det här ett uppdrag för dig! Just nu söker vi en konsult till ett uppdrag inom Produktionsplanering och Administration till en av våra kunder som utvecklar och producerar ett brett sortiment av sina produkter. Det här är ett konsultuppdrag via Unik Resurs på ca 6 månader inledningsvis. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Verksamheten befinner sig just nu i en fas med nya inve... Visa mer
Företagspresentation

Brinner du för produktion och administrativs arbete? Då är det här ett uppdrag för dig! Just nu söker vi en konsult till ett uppdrag inom Produktionsplanering och Administration till en av våra kunder som utvecklar och producerar ett brett sortiment av sina produkter. Det här är ett konsultuppdrag via Unik Resurs på ca 6 månader inledningsvis.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Verksamheten befinner sig just nu i en fas med nya investeringar vilket resulterar i ett ökat behov av en produktionsplanerande och administrativ resurs. I det här uppdraget kommer du bland annat att arbeta med:
- Att vara behjälplig vid planering i produktionen
- Operativa inköpsuppgifter
- Registrering av tider och en del kalkyler i verksamhetens system.

Din profil

Vi söker dig som har administrativ bakgrund, gärna inom producerande verksamhet. Du är van att arbeta i olika system. Du har arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare, inom produktionsplanering, administration och operativa inköpsuppgifter. Du har god förmåga att formulera dig på svenska och engelska i tal samt skrift.

Ansök redan idag!

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarig rekryterare;

Elin Alm och nås på eller på [email protected]

Väl mött!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till! Visa mindre

Administratör inom inköp och produktionsplanering

Företagspresentation Brinner du för det administrativa och vill arbeta inom inköp och produktionsplanering? Då är det här ett uppdrag för dig! Just nu söker vi en Administratör till en av våra kunder som utvecklar och producerar ett brett sortiment av sina produkter. Det här är ett konsultuppdrag via Unik Resurs på ca 6-8 månader inledningsvis. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Verksamheten befinner sig just nu i en fas med nya investeringar vilket r... Visa mer
Företagspresentation

Brinner du för det administrativa och vill arbeta inom inköp och produktionsplanering? Då är det här ett uppdrag för dig! Just nu söker vi en Administratör till en av våra kunder som utvecklar och producerar ett brett sortiment av sina produkter.

Det här är ett konsultuppdrag via Unik Resurs på ca 6-8 månader inledningsvis.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Verksamheten befinner sig just nu i en fas med nya investeringar vilket resulterar i ett ökat behov av en administrativ resurs. I det här uppdraget kommer du bland annat att arbeta med:
- Att vara behjälplig vid planering i produktionen
- Operativa inköpsuppgifter
- Registrering av tider och en del kalkyler i verksamhetens system.

Din profil

Vi söker dig som har administrativ bakgrund, gärna inom producerande verksamhet. Du är van att arbeta i olika system. Du har arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare, inom exempelvis inköp eller produktionsplanering. Du har god förmåga att formulera dig på svenska och engelska i tal samt skrift.

Ansök redan idag!

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Elin Alm och nås på 076-945 34 35 eller på [email protected]

Väl mött!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till! Visa mindre

Administratör inom ekonomi och marknad

Företagspresentation Brinner du för det administrativa och att skapa struktur och vill arbeta i ett mindre team med ekonomi och marknadsadministration? Just nu söker vi en Administratör till en av våra kunder som utvecklar och producerar ett brett sortiment av sina produkter. Det här är ett konsultuppdrag via Unik Resurs på ca 6-8 månader inledningsvis. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Verksamheten befinner sig just nu i en fas med nya investeringar... Visa mer
Företagspresentation

Brinner du för det administrativa och att skapa struktur och vill arbeta i ett mindre team med ekonomi och marknadsadministration? Just nu söker vi en Administratör till en av våra kunder som utvecklar och producerar ett brett sortiment av sina produkter.

Det här är ett konsultuppdrag via Unik Resurs på ca 6-8 månader inledningsvis.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Verksamheten befinner sig just nu i en fas med nya investeringar vilket resulterar i ett ökat behov av en administrativ resurs. I det här uppdraget kommer du bland annat att arbeta med:
- Fakturahantering, både kund- och leverantörsreskontra
- Orderläggning
- Bokning av fakturor
- Administrativa uppgifter inom marknad som exempelvis lättare inköp, registrering av olika slag, planering inom marknad etc.

Din profil

Vi söker dig som har erfarenhet av någon form av fakturahantering, kund- och/eller leverantörsreskontra. Du har arbetat administrativt tidigare och du är van att arbeta i olika system. Du har god förmåga att formulera dig på svenska och engelska i tal samt skrift.

Ansök redan idag!

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Elin Alm och nås på 076-945 34 35 eller på [email protected]

Väl mött!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till! Visa mindre

Interim Enhetschef

Företagspresentation Vi söker dig som vill arbeta i en ledande roll inom kommunal verksamhet och brinner för att bidra med sin erfarenhet som ledare! Låter det intressant? Då är det här ett uppdrag för dig! Till vår kund i Östergötland söker vi nu en Interim Enhetschef inom äldreomsorgen. Det här är inledningsvis ett uppdrag på heltid via Unik Resurs med start omgående. Uppdraget är ca 6 månader. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som Interimschef i det... Visa mer
Företagspresentation

Vi söker dig som vill arbeta i en ledande roll inom kommunal verksamhet och brinner för att bidra med sin erfarenhet som ledare! Låter det intressant? Då är det här ett uppdrag för dig! Till vår kund i Östergötland söker vi nu en Interim Enhetschef inom äldreomsorgen. Det här är inledningsvis ett uppdrag på heltid via Unik Resurs med start omgående. Uppdraget är ca 6 månader.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Som Interimschef i det här uppdraget har du sedvanligt ansvar som Enhetschef. Du kommer i uppdraget vara med och bidra i ett förändringsarbete som är påbörjat tillsammans med dina kollegor. Du har bra stödfunktioner runt dig som stöttar och underlättar för dig i din roll som Interimschef.

Din profil

Vi söker dig som har en högskoleexamen inom vård och omsorg eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du är en erfaren chef och ledare sedan tidigare, gärna inom kommunal verksamhet och äldreomsorgen. Du är van och trygg i att leda förändring i din chefsposition. Du har förmågan att motivera, engagera och förmedla information på ett sätt som gör att du skapar förtroende hos dina medarbetare. Det är viktigt att du har en mycket god samarbetsförmåga och är lugn, stabil och har lätt för att prioritera även i pressade situationer. Du talar och skriver svenska flytande och har en god systemvana. B-körkort är ett krav.

Ansök redan idag!

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Linda Connbo och nås på 0707-950189 eller på [email protected]

Väl mött!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till! Visa mindre

Administratör inom inköp och produktionsplanering

Företagspresentation Brinner du för det administrativa och vill arbeta inom inköp och produktionsplanering? Då är det här ett uppdrag för dig! Just nu söker vi en Administratör till en av våra kunder som utvecklar och producerar ett brett sortiment av sina produkter. Det här är ett konsultuppdrag via Unik Resurs på ca 6-8 månader inledningsvis. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Verksamheten befinner sig just nu i en fas med nya investeringar vilket r... Visa mer
Företagspresentation

Brinner du för det administrativa och vill arbeta inom inköp och produktionsplanering? Då är det här ett uppdrag för dig! Just nu söker vi en Administratör till en av våra kunder som utvecklar och producerar ett brett sortiment av sina produkter.

Det här är ett konsultuppdrag via Unik Resurs på ca 6-8 månader inledningsvis.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Verksamheten befinner sig just nu i en fas med nya investeringar vilket resulterar i ett ökat behov av en administrativ resurs. I det här uppdraget kommer du bland annat att arbeta med:
- Att vara behjälplig vid planering i produktionen
- Operativa inköpsuppgifter
- Registrering av tider och en del kalkyler i verksamhetens system.

Din profil

Vi söker dig som har administrativ bakgrund, gärna inom producerande verksamhet. Du är van att arbeta i olika system. Du har arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare, inom exempelvis inköp eller produktionsplanering. Du har god förmåga att formulera dig på svenska och engelska i tal samt skrift.

Ansök redan idag!

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Elin Alm och nås på 076-945 34 35 eller på [email protected]

Väl mött!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till! Visa mindre

Sommarvikarier/extrapersonal till Kundtjänst

Företagspresentation Vill du få erfarenhet av att arbeta på bank? Kinda-Ydre Sparbank söker nu sommarjobbare/extrapersonal till Kundtjänst I mer än 150 år har vi varit en vitamininjektion för vår region. Vi brinner för att utveckla vår region och skapa möjligheter för invånare och företag att utvecklas. Vi är En bank för livet! Med digitala lösningar och ett brett utbud av tjänster är vi en modern bank med en unik lokal kännedom och stort engage... Visa mer
Företagspresentation

Vill du få erfarenhet av att arbeta på bank?

Kinda-Ydre Sparbank söker nu sommarjobbare/extrapersonal till

Kundtjänst



I mer än 150 år har vi varit en vitamininjektion för vår region. Vi brinner för att utveckla vår region och skapa möjligheter för invånare och företag att utvecklas. Vi är En bank för livet!

Med digitala lösningar och ett brett utbud av tjänster är vi en modern bank med en unik lokal kännedom och stort engagemang. Vår vision är Att skapa trygghet och förverkliga drömmar för alla.



Är du i början av dina studier och vill lära dig hur det är att arbeta på bank?

Arbetet utförs i vår Kundtjänst där du blir bankens ansikte utåt, du möter kunder som behöver hjälp med kontanthantering, att öppna eller avsluta bankkonton, hantera internet-/mobilbank eller har andra frågor. En stor del av arbetet handlar om att guida kunden i våra digitala tjänster/verktyg både i person och över telefon. Du arbetar tillsammans med våra ordinarie medarbetare som ger dig utbildning och stöd.

Vi söker främst dig som studerar och gärna är i början av din studietid. Meriterande är om din utbildning riktar sig mot ekonomi. Vi lägger stor vikt vid din personlighet. Du har talang för att bemöta och prata med andra människor - gammal som ung. På ett noggrant och systematiskt sätt tycker om att ge andra service som bygger på förtroende och kvalitet. Du behöver inte kunna bank – det lär vi dig – men du måste vara nyfiken, ha stor vilja och kunna uttrycka dig väl. Om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med något servicerelaterat yrke är det positivt. Då vår extrapersonal bemannar samtliga av våra kontor i Kisa, Rimforsa och Österbymo är det bra om du har körkort för bil.

Omfattning: extra vid behov under terminerna, heltid på sommaren (hela eller större delen av sommaren).

Start: våren 2021

Läs mer om oss på www.kindaydresparbank.se Du kan även följa oss på Facebook, Instagram och LinkedIn! Visa mindre

Interim Produktionschef

Företagspresentation Är du en trygg och stabil ledare som framgångsrikt får med dig människor mot gemensamma mål? Brinner du för att utveckla verksamheter och människor? Har du kunskap och erfarenhet inom processindustrin? Då är du rätt person för oss nu när vi söker en Interim Produktionschef hos en av våra kunder söder om Linköping. Det här är inledningsvis ett uppdrag via Unik Resurs på ca 12 månader, men kan vara mer långsiktigt för rätt person. Vi sö... Visa mer
Företagspresentation

Är du en trygg och stabil ledare som framgångsrikt får med dig människor mot gemensamma mål? Brinner du för att utveckla verksamheter och människor? Har du kunskap och erfarenhet inom processindustrin? Då är du rätt person för oss nu när vi söker en Interim Produktionschef hos en av våra kunder söder om Linköping. Det här är inledningsvis ett uppdrag via Unik Resurs på ca 12 månader, men kan vara mer långsiktigt för rätt person. Vi söker både dig som vill gå in som konsult under ett års tid men också dig som är intresserad av en sådan här roll på lång sikt i bolaget.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

I det här uppdraget kommer du ha en central roll i den förändringsresa som verksamheten står inför med fokus på investeringar, miljö, säkerhet och effektivitet. Ditt ansvar i detta blir att utveckla arbetssätt, rutiner, metoder och standarder tillsammans med teamet och dina chefskollegor för att kunna nå dessa framtida gemensamma mål. Du har personalansvar för din grupp om ca 20 personer.

Din profil

Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av att arbeta som chef eller ledare i en industriell miljö, företrädelsevis processindustrin. Du har erfarenhet av att leda andra genom ett coachande och tydligt ledarskap i syfte att få med dig människor i förändring. Du har erfarenhet av att vara chef i ett utvecklings- och förändringsarbete i en utmanande miljö. Vidare har du god system- och datavana. Du talar och skriver flytande i både svenska samt engelska.

Ansök redan idag!

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Elin Alm och nås på 076-945 34 35 eller på [email protected]

Väl mött!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till! Visa mindre

Arbetsledare

Företagspresentation Är du en trygg ledare som har erfarenhet av arbetsledning inom industrin? Vill du vara en viktig kugge i hjulet på den spännande utvecklingsresan som Finess Hygiene står inför? Sök då denna tjänst som Arbetsledare! Finess Hygiene AB utvecklar, tillverkar och marknadsför produkter med kundanpassade lösningar, baserat på flexibilitet och god service. Produkterna används främst inom hygien och omvårdnad, där Europa är huvudmarknaden. Fö... Visa mer
Företagspresentation

Är du en trygg ledare som har erfarenhet av arbetsledning inom industrin? Vill du vara en viktig kugge i hjulet på den spännande utvecklingsresan som Finess Hygiene står inför? Sök då denna tjänst som Arbetsledare!
Finess Hygiene AB utvecklar, tillverkar och marknadsför produkter med kundanpassade lösningar, baserat på flexibilitet och god service. Produkterna används främst inom hygien och omvårdnad, där Europa är huvudmarknaden. Företaget består av 90 medarbetare och har en omsättning på 250 miljoner SEK. Företaget ingår i den danska, familjeägda ABENA-koncernen. Koncernen är en av Europas mest betydande för produkter inom hygiensektorn med produktion i Danmark, Frankrike och Sverige.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

I rollen som Arbetsledare kommer du att leda, planera och fördela arbetet i en grupp på cirka 45 personer. Du ansvarar för att produktionen flyter på som den ska genom att se till att maskinerna är rätt bemannade, att rätt kompetens finns i gruppen och att din personal mår bra. Du sköter medarbetarsamtal, rehab och övriga förekommande personalärenden. Du agerar som spindeln i nätet mellan produktionen, tekniker och planerare.

Din profil

I denna rekrytering går vi mycket på personlig potential, men för att lyckas i rollen ser vi att du behöver ha minst gymnasieutbildning tillsammans med 2 års erfarenhet av arbetsledning inom industrin. Du har goda kunskaper i svenska, engelska och i Officepaketet. Vi ser det som mycket meriterande om du har en vidareutbildning inom produktionsledning/planering alternativt om du har tidigare arbetslivserfarenhet av produktionsplanering.
Som person är du en riktig lagspelare som alltid arbetar för att gruppen ska uppnå sina mål tillsammans. Du är prestigelös och duktig på att få med dig gruppen att arbeta åt samma håll. Du har en god planerings- och anpassningsförmåga samt är lösningsfokuserad. Du är bra på att kommunicera och är inte rädd för att ta för dig.

Ansök redan idag!

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Anastasia Almasidis – [email protected], 0790–984164


Frida Stern - [email protected], 0704–106395
Väl mött!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till! Visa mindre

Kommunchef till Kinda kommun

Ansök    Sep 13    Unik Resurs i Sverige AB    Kommunchef
Företagspresentation: Kinda kommun söker en kommunchef som ska leda kommunen och kommunens medarbetare utifrån värdegrunden - framåtanda, ansvarskänsla och dialog. Som kommunchef i Kinda kommun verkar du i en kommun med ca 10 000 invånare och ca 900 medarbetare. Kommunen är största arbetsgivare och omsätter ca 600 miljoner per år. Värdegrunden är utgångspunkt för den verksamhet som bedrivs. Den omfattar alla och är framtagen av både anställda och förtro... Visa mer
Företagspresentation:

Kinda kommun söker en kommunchef som ska leda kommunen och kommunens medarbetare utifrån värdegrunden - framåtanda, ansvarskänsla och dialog.

Som kommunchef i Kinda kommun verkar du i en kommun med ca 10 000 invånare och ca 900 medarbetare. Kommunen är största arbetsgivare och omsätter ca 600 miljoner per år. Värdegrunden är utgångspunkt för den verksamhet som bedrivs. Den omfattar alla och är framtagen av både anställda och förtroendevalda.

Kinda kommun har engagerade och stolta medborgare och medarbetare. Här finns ett rikt och diversifierat näringsliv, kulturaktiviteter och ett starkt föreningsliv. Kommunen är en del av EN expansiv region med Linköpings i norr och Vimmerby i söder. Vill du jobba med människor, påverka andra människors liv och göra skillnad är Kinda kommun något för dig. Här bryr vi oss om varandra och det är, genom kommunens och organisationens storlek, alltid nära till politik, kollegor och medborgare.

Kinda kommun står inför en spännande framtid och vill fortsätta ge service med hög kvalitet till kommunens medborgare. Här finns ett mål att alla medarbetare ska se möjligheterna, både i det lilla och det stora. Bara genom att arbeta tillsammans utvecklas Kinda kommun.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden:

Kommunchefen är direkt underställd kommunstyrelsen. Kommunchefen har personalansvar för förvaltningschefer och de chefer som jobbar inom kommunstyrelseförvaltningen. Samtliga dessa chefer ingår i ledningsgruppen i nuvarande organisation. Kommunchefen är också förvaltningschef för kommunstyrelsens förvaltning som idag utgörs av HR-avdelning, ekonomi- och kvalitetsavdelning samt utvecklingsavdelning.

Kommunchefens viktigaste uppdrag är att stödja kommunstyrelsens arbete med strategier, planering, ledning och samordning av kommunens verksamheter. I samråd med den politiska ledningen leder och utvecklar kommunchefen kommunstyrelsens förvaltning till en väl fungerande helhet som stödjer den politiska ledningens mål och visioner.

En stor del av arbetet blir att leda kommunens utveckling och ansvara för att samtliga verksamheter har ett helhetsperspektiv där resurser utnyttjas effektivt och ger största nytta för kommunens medborgare.

För att lyckas krävs god förmåga till dialog och att sätta medborgarnas behov i fokus. Tillsammans med t ex det lokala näringslivet, föreningslivet och andra aktörer i Kinda och i regionen arbetar kommunchefen för att utveckla Kinda som en tydlig och offensiv deltagare i ett regionalt sammanhang. Kommunchefen blir ledande i arbetet som sammanfattas i visionen: ”Tillsammans utvecklar vi Kinda!”

Din profil:

Du har en högskoleutbildning. Du måste ha ett genuint samhällsengagemang och intresse. Du måste ha kunskap om lagar, regler- och styrdokument inom kommunal verksamhet med dokumenterad erfarenhet av arbete på ledningsnivå i en politisk styrd organisation. Du måste också ha varit ledare över ledare. Vi vill också att du bor i Östergötland eller angränsande län.

Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete i en mindre kommun eller verksamhet för att förstå helheten. Du har också erfarenhet av att ha lett strategiskt utvecklings- och effektiviseringsarbete

Du har också goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Du måste också ha körkort B.

Som person är du en relationsskapare med förmåga att långsiktigt bygga och stärka relationerna till förtroendevalda, chefer, medarbetare och externa intressenter. Du är en stabil, trygg, empatisk och närvarande ledare som kan engagera och entusiasmera dina medarbetare.

Du är en ambassadör för kommunen med förmåga att hantera och företräda kommunen i olika typer av offentliga uppdrag. Du är ett föredöme och en förebild utifrån kommunens värdegrund.

Ansök redan idag!:

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Vi tar helst emot din ansökan via databasen, men om du tycker detta är känsligt är du naturligtvis välkommen med din ansökan direkt till ansvarig rekryterare.

Ansvarig rekryterare är Peter Ardenfors och nås på 0727-443495 eller på [email protected]

Väl mött!

Unik Resurs:

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till! Visa mindre

Fastighetsstrateg , Kindahus

Fastighetsstrateg Kindahus: Vill du få chansen att växa in i en spännande roll som fastighetsstrateg och få möjlighet att vara med i utvecklingen av attraktiva bostäder och lokaler i Kinda. Vi söker dig som har ett genuint intresse för fastighetsekonomi och strategiarbete, är du personen vi söker? Välkommen till Kindahus! Stiftelsen Kindahus är det kommunala bostadsbolaget i Kinda kommun. Företaget äger och förvaltar ca 1000 lägenheter och 70 lokaler.... Visa mer
Fastighetsstrateg Kindahus:

Vill du få chansen att växa in i en spännande roll som fastighetsstrateg och få möjlighet att vara med i utvecklingen av attraktiva bostäder och lokaler i Kinda. Vi söker dig som har ett genuint intresse för fastighetsekonomi och strategiarbete, är du personen vi söker?

Välkommen till Kindahus!

Stiftelsen Kindahus är det kommunala bostadsbolaget i Kinda kommun. Företaget äger och förvaltar ca 1000 lägenheter och 70 lokaler. De omsätter omkring 80 miljoner per år. Utbudet av bostäder är varierat, från marklägenheter till flerbostadshus, de verkar i Rimforsa och Kisa och har sitt kontor i Kisa. Kindahus vill på ett affärsmässigt sätt medverka till att kindabornas behov av bostäder tillgodoses och erbjuda såväl affärslokaler i kommersiella lägen som lokaler för olika kommunala ändamål. Förutsättningarna för detta är att Kindahus fortsätter vara ett företag med stabil ekonomi som arbetar med ständiga förbättringar och till rimliga hyror.

Rollen som Fastighetsstrateg:

Som fastighetsstrateg kommer du ha en central funktion i bolaget som idag består av 10 medarbetare, vilka du kommer att arbeta nära. Din huvuduppgift kommer vara att genomföra analyser, utredningar, beslutsunderlag och rådgivning, vad gäller fastighetsbeståndets drift, underhåll och intäkter. Det är viktigt att du har arbetat med fastighetsrelaterad ekonomi och strategiarbete tidigare. Du rapporterar direkt till VD, ledningsgrupp och styrelse. Arbetet på Kinda Hus ger stora möjligheter till professionell utveckling och stort eget ansvar.

Exempel på arbetsuppgifter är bland annat att ta fram underhållsplaner och att utföra kalkyler inom underhåll/drift, nyinvestering och avyttringar. Du kommer även att vara delaktig i Fastighetsinvesteringar och Fastighetsutveckling för Kindahus.

Vem är det vi söker?:

Som person tror vi att du har en mycket god planeringsförmåga och ser nytta i strukturer och processer. Du har förmågan att prioritera och skapa alternativa planer när det inte går som du har tänkt dig. Du har lätt för att samarbeta, utbyta erfarenheter, information och idéer med andra. Du kan även arbeta självständigt och gillar att initiera och driva projekt i mål på egen hand, dessa i linje med verksamhetens övergripande mål. Du har en god kommunikativ förmåga där du kan förmedla information på ett rakt, tydligt och effektivt vis.

För att lyckas med detta vill vi att du har:

- Gymnasieutbildning, gärna inom ekonomi
- Minst 2 års erfarenhet av fastighetsrelaterad ekonomi/strategiarbete
- God datavana
- Officeprogrammet, specifikt Excel
- God svenska i tal och skrift

Ansök redan idag!:

Passar du in på ovanstående profil och lockas av ovanstående uppdrag, tveka inte att ansöka redan idag!

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjer enligt GDPR. För frågor gällande tjänsten eller processen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam nedan;

- Jenny Askling, [email protected]
- Cecilia Alegria-Furberg, [email protected], 073-925 25 86

Unik Resurs:

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till! Visa mindre

Teknisk chef till Finess Hygiene AB

Finess Hygiene AB Vi söker nu dig som vill leda den tekniska produktionsutvecklingen i ett företag som strävar efter att kontinuerligt effektivisera produktionen och processerna i syfte på att vara riktigt duktiga på de vi gör. Ta här chansen när vi nu söker en Teknisk chef till Finess Hygiene AB. Finess Hygiene utvecklar, producerar och marknadsför ett brett sortiment av hygieniska engångsprodukter. Våra nyckelprodukter är olika typer av tvättlappar, h... Visa mer
Finess Hygiene AB

Vi söker nu dig som vill leda den tekniska produktionsutvecklingen i ett företag som strävar efter att kontinuerligt effektivisera produktionen och processerna i syfte på att vara riktigt duktiga på de vi gör. Ta här chansen när vi nu söker en Teknisk chef till Finess Hygiene AB.

Finess Hygiene utvecklar, producerar och marknadsför ett brett sortiment av hygieniska engångsprodukter. Våra nyckelprodukter är olika typer av tvättlappar, haklappar, skyddslakan och laminat. Vi erbjuder även ett stort utbud av kompletterande produkter. Vi har mångsidig och mångårig erfarenhet av produktion och produktutveckling inom industrin, där vår personal är vår viktigaste resurs. Att många av oss har arbetat här under en lång tid gör att vi, tillsammans med våra nyare och innovativa medarbetare, har en hög och bred kunskapsnivå. Vi har stor erfarenhet av att utveckla kundanpassade produkter utifrån kundens önskemål på ett så effektivt sätt som möjligt.

Finess Hygiene ligger i Kisa i Kinda kommun och Östergötlands län. Vår omsättning är cirka SEK 200 miljoner per år och vi har mer än 90 personer anställda. Finess Hygiene ingår i den danska, familjeägda koncernen Abena med huvudkontor i Aabenraa på Södra Jylland.

Vad innebär rollen?

Som Teknisk chef på Finess erbjuds du en central roll där du får möjligheten att driva teknisk produktionsutveckling till produktionens specifika behov. Du kommer ansvara för projektledning av investeringsprojekt, från kalkylering till implementering och drift, men även identifiering av andra förbättrings- och utvecklingsprojekt med syfte att bidra till en mer effektiv produktion. Du är chef för en grupp tekniskt kunniga medarbetare där din uppgift är att samla kompetenserna för bästa möjliga nyttjande av resurser. I din roll har du även ett antal kontaktytor gentemot externa internationella leverantörer. Du tillhör ledningsgruppen i vilket du aktivt bidrar i strategiarbetet för Finess utveckling.

Vem söker vi?

Vi söker dig med helhetsperspektiv samt god struktur och planering som har förmåga att leda andra genom att tydliggöra vägar och lösningar framåt. Du gör detta genom en god självkännedom om dina styrkor och relativa svagheter där du har förmågan att ta hjälp av andra för att uppnå bästa resultat. När det inte går som planerat bibehåller du engagemang och positivitet i en ny riktning framåt. Du har en naturlig förmåga att bygga relationer, såväl internt som externt. Vidare är du en person som identifierar nya lösningar och utmanar status quo för att utveckla nya arbetssätt och lösningar.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, men för att passa i rollen behöver du ha ett antal års erfarenhet där drivit och lett personal i projekt inom teknisk produktionsutveckling och investeringsprojekt. Viktigt är god kunskap inom automation och modern produktionsteknik. Vidare behöver du ha god svenska och engelska i tal såväl som skrift. Det är meriterande men inte ett krav att du har teknisk utbildning.

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil och lockas av ovanstående uppdrag, tveka inte att ansöka redan idag då vi har ett löpande urval.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjer enligt GDPR. För frågor gällande tjänsten eller processen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam nedan.

Lovisa Holgersson på [email protected] alternativt 070-774 01 31 eller

Helena Lantz på [email protected] alternativt 073-656 04 66

Varmt välkommen med din ansökan!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till! Visa mindre

Country Logistics Manager Sofidel Sweden AB

Ansök    Mar 27    Unik Resurs i Sverige AB    Logistikchef
Sofidel Sweden står inför en spännande resa framåt och nu söker vi en Country Logistics Manager som vill vara med på den resan. Är du den vi söker? Sofidel Sweden AB i Kisa är ett framgångsrikt företag inom processindustrin och tillverkar mjukpapper, tissue, som sedan konverteras till färdig konsumentprodukt på plats eller hos andra konverterare inom Sverige och på den internationella marknaden. Sedan sommaren 2010 ingår Sofidel Sweden AB i den italiensk... Visa mer
Sofidel Sweden står inför en spännande resa framåt och nu söker vi en Country Logistics Manager som vill vara med på den resan. Är du den vi söker?

Sofidel Sweden AB i Kisa är ett framgångsrikt företag inom processindustrin och tillverkar mjukpapper, tissue, som sedan konverteras till färdig konsumentprodukt på plats eller hos andra konverterare inom Sverige och på den internationella marknaden. Sedan sommaren 2010 ingår Sofidel Sweden AB i den italienska koncernen Sofidel som är näst störst på den europeiska tissuemarknaden med ca 6000 anställda och en omsättning på drygt 1,8 miljarder euro.

Vad innebär rollen?:

Som Country Logistics Manager (CLM), Logistikchef, har du det övergripande ansvaret för logistik och lagerprocesserna i företaget i syfte att kostnadsoptimera verksamheten, öka servicenivån samt garantera att kontroll av inkommande och utgående materialflöden sker i enlighet med Sofidelgruppens riktlinjer.

Vidare ligger det bland annat på Logistikchefens ansvar att inom sitt ansvarsområde:

- Tillsammans med berörd personal förhandla samt hantera företagets relationer med leverantörer
- Säkerställa att transport av varor organiseras i enlighet med uppställda mål och gällande rutin
- Säkerställa att företagets lager hanteras i enlighet med gällande rutin
- För den egna avdelningen och dess aktiviteter ta fram budgetförslag
- Bistå övriga avdelningar inom företaget med hjälp i lager- och logistikfrågor
- Ansvara för avdelningens medarbetares utveckling, delaktighet samt motivation
- Främja en säkerhetsfokuserad kultur på arbetsplatsen
- Garantera och stå bakom Sofidelgruppens värderingar och riktlinjer

I rollen som Logistikchef rapporterar du direkt till den internationella Group Logistics Director. Befattningen innehar personalansvar enligt gällande organisationsschema inom området för lager och logistik.

Vem är du?:

Du har förmågan att se verksamheten ur ett helhetsperspektiv och prioriterar helhet framför detaljer, men har förmågan att sätta dig in i detaljer vid behov. Genom en god planering säkerställer du att tillräckliga resurser finns att tillgå samt planerar på ett strukturerat vis för att uppnå uppsatta mål. När planeringen inte går som förväntat har du förmågan att fortsätta i den nya riktningen med samma engagemang och positivitet. Du har en naturlig förmåga att skapa och vårda dina relationer inom organisationen, men du har även förmåga att säkerställa kundnöjdhet genom ett gott bemötande utanför organisationen.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet men för att lyckas i rollen behöver du ha högskole-/universitets- eller KY-utbildning med inriktning logistik samt god erfarenhet inom logistikområdet. Du behöver kunna uttrycka dig väl i svenska tal och skrift såväl som engelska tal och skrift. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av ledarskap eller chefsroller.

Ansök redan idag!:

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil och lockas av ovanstående uppdrag, tveka inte att ansöka redan idag!

Vi tar helst emot din ansökan via databasen, men om du tycker detta är känsligt är du naturligtvis välkommen med din ansökan direkt till ansvarigt rekryteringsteam nedan;

- Lovisa Holgersson, [email protected], 070-774 01 31
- Malin Erixson, [email protected]

Väl mött!

Unik Resurs:

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till! Visa mindre

Finesse Hygiene Exportsäljare

Företagspresentation: Har du en naturlig fallenhet för att bygga relationer och drivs du av marknadsutveckling och försäljning? Vill du vara med i utvecklingen av att bygga varumärke på den internationella marknaden i ett expansivt företag? I så fall ska du söka tjänsten som exportsäljare på Finess Hygiene AB. Finess Hygiene AB utvecklar, tillverkar och säljer kvalitetsprodukter som används inom främst hygien och omvårdnad, där Europa är företaget huvud... Visa mer
Företagspresentation:

Har du en naturlig fallenhet för att bygga relationer och drivs du av marknadsutveckling och försäljning? Vill du vara med i utvecklingen av att bygga varumärke på den internationella marknaden i ett expansivt företag? I så fall ska du söka tjänsten som exportsäljare på Finess Hygiene AB.

Finess Hygiene AB utvecklar, tillverkar och säljer kvalitetsprodukter som används inom främst hygien och omvårdnad, där Europa är företaget huvudmarknad. Finess är en del av den danska Abena koncernen som omsätter 4,0 miljarder kronor varav Finess del är ca 200 miljoner. Man har huvudkontor och produktionsanläggning i Kisa och är idag ca 90 tal anställda. Företaget har tre verksamhetsgrenar varav ett av dem är deras eget varumärke ”Finess Hygiene” genom vilket man erbjuder ca 600 unika artiklar.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden:

Du blir som exportsäljare del av ett försäljningsteam som ansvarar för försäljningen mot Europa och mellanöstern. Som Exportsäljare kommer du vara företagets ambassadör vad det gäller att utveckla och förvalta affärerna hos både befintliga och nya kunder. Ditt fokus är på den internationella marknaden generellt och mer specifikt de för Finess viktiga marknaderna Tyskland, Frankrike, Polen och till delar mellanöstern. Du kommer självständigt driva hela säljprocessen från kundkontakt till avtal.

Finess Hygiene står inför en spännande expansiv fas med fokus på nya egna produkter på delvis nya marknader. Du erbjuds en utvecklande roll där du får möjlighet att påverka såväl din egen arbetssituation som företagets utveckling.

Dina arbetsuppgifter kommer främst att vara:

- Nykundsbearbetning
- Utveckla goda kund- och affärsrelationer genom kontinuerlig kontakt och möten
- Driva försäljningsprocessen från identifierat behov till avslutad affär
- Offert-arbete

Din profil:

Som person är du driven och förmedlar information genom en tydlig och rak kommunikation, som du kan anpassa till mottagaren. Du tar initiativ till och driver kunddialoger där du säkerställer behov, leveranskapacitet och kvalitet. Du har tydligt resultatfokus och arbetar strukturerat och uthålligt mot uppsatta mål. Du identifierar och säkerställer lösningar kopplat till kundens behov och har en naturlig förmåga att etablera och bibehålla starka affärsrelationer.

Vi lägger stor vikt vid dessa personliga egenskaper men för att lyckas i rollen vill vi att du också har:

- Minst tre års arbetserfarenhet som säljare.
- Någon form av yrkesmässig erfarenhet av andra kulturer
- God svenska i tal
- God engelska i tal och skrift
- B-körkort

Ansök redan idag!:

Passar du in på ovanstående profil och lockas av ovanstående uppdrag, tveka inte att ansöka redan idag!

Vi tar helst emot din ansökan via databasen, men om du tycker detta är känsligt är du naturligtvis välkommen med din ansökan direkt till ansvarigt rekryteringsteam nedan;

- Cecilia Alegria Furberg, [email protected], 073–925 25 86
- Jonas Henrikson, [email protected]



Väl mött!

Unik Resurs:

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till! Visa mindre