Lediga jobb som Redovisningschef i Kinda

Se lediga jobb som Redovisningschef i Kinda. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Kinda som finns hos arbetsgivaren.

Ledigt jobb som redovisningschef i Vimmerby

Ansök    Maj 25    Lernia Bemanning AB    Redovisningschef
Om företaget Att jobba som bemanningskonsult på Lernia är utvecklande och omväxlande. Du har samma rättigheter som hos en traditionell arbetsgivare, men fler tillfällen att pröva på olika arbetsuppgifter och arbetsplatser. Det ger dig unika möjligheter att känna efter vilken yrkesroll som passar just dig. Vi omfattas av ett kollektivavtal tecknat mellan Bemanningsföretagen och samtliga förbund inom LO samt ett kollektivavtal tecknat mellan Bemanningsföre... Visa mer
Om företaget

Att jobba som bemanningskonsult på Lernia är utvecklande och omväxlande. Du har samma rättigheter som hos en traditionell arbetsgivare, men fler tillfällen att pröva på olika arbetsuppgifter och arbetsplatser. Det ger dig unika möjligheter att känna efter vilken yrkesroll som passar just dig.

Vi omfattas av ett kollektivavtal tecknat mellan Bemanningsföretagen och samtliga förbund inom LO samt ett kollektivavtal tecknat mellan Bemanningsföretagen och Unionen och Akademikerförbunden. Det innebär att du har samma villkor och trygghet som i vilket annat företag som helst som omfattas av kollektivavtalen. Till exempel har du fem veckors semester och en garantilön – oavsett om du för tillfället har ett uppdrag eller inte. Vi erbjuder dessutom alla våra anställda friskvårdsbidrag och en tjänst för rådgivning vid personliga problem.

Om tjänsten

Är du en lösningsfokuserad, ansvarsfull och självgående person som drivs av att få ta eget ansvar? Är du redo för nästa steg i karriären? Trivs du dessutom i en roll där arbetsuppgifterna innebär att du får ta stort eget ansvar? Då är jobbet som redovisningschef via Lernia något för dig!

Som redovisningschef kommer du att arbeta hos vår kund som är verksam inom en spännande bransch. Du får en visstidsanställning på sex månader, men om alla parter är nöjda med samarbetet kan antingen uppdraget förlängas eller så kan du bli överrekryterad. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att ansvara för upprättandet av budget och prognoser, ansvara för två redovisningsekonomer, årsredovisning och årlig skattedeklaration samt kalkylering av varukostnader.

Din bakgrund

Du som söker till den här rollen bör ha en eftergymnasial utbildning i ekonomi eller motsvarande och tre till fem års erfarenhet av att arbeta med ekonomifrågor och att arbeta som redovisningschef/ekonomiansvarig eller produktionskontroller på ett tillverkande företag.

Förutom dessa krav lägger vi även stor vikt vid din personlighet och ser gärna att du är både organiserad och driven. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av liknande arbete.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Dagtid/Visstidsanställning med chans till förlängning/Vimmerby.


Tillträdesdag

Enligt överenskommelse. Vi intervjuar löpande, så skicka in in ansökan redan idag!

Information

På grund av stort antal sökande kommer vi inte hinna besvara frågor via telefon gällande denna annons under pågående annonseringsperiod. Vi svarar självklart gärna på frågor gällande tjänsten om du blir kallad till en intervju.

Forma framtiden med oss!
Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid!
Läs mer på lernia.se. Visa mindre

Ledigt jobb som redovisningschef i Vimmerby

Ansök    Maj 19    Lernia Bemanning AB    Redovisningschef
Om företaget Att jobba som bemanningskonsult på Lernia är utvecklande och omväxlande. Du har samma rättigheter som hos en traditionell arbetsgivare, men fler tillfällen att pröva på olika arbetsuppgifter och arbetsplatser. Det ger dig unika möjligheter att känna efter vilken yrkesroll som passar just dig. Vi omfattas av ett kollektivavtal tecknat mellan Bemanningsföretagen och samtliga förbund inom LO samt ett kollektivavtal tecknat mellan Bemanningsföre... Visa mer
Om företaget

Att jobba som bemanningskonsult på Lernia är utvecklande och omväxlande. Du har samma rättigheter som hos en traditionell arbetsgivare, men fler tillfällen att pröva på olika arbetsuppgifter och arbetsplatser. Det ger dig unika möjligheter att känna efter vilken yrkesroll som passar just dig.

Vi omfattas av ett kollektivavtal tecknat mellan Bemanningsföretagen och samtliga förbund inom LO samt ett kollektivavtal tecknat mellan Bemanningsföretagen och Unionen och Akademikerförbunden. Det innebär att du har samma villkor och trygghet som i vilket annat företag som helst som omfattas av kollektivavtalen. Till exempel har du fem veckors semester och en garantilön – oavsett om du för tillfället har ett uppdrag eller inte. Vi erbjuder dessutom alla våra anställda friskvårdsbidrag och en tjänst för rådgivning vid personliga problem.

Om tjänsten

Är du en lösningsfokuserad, ansvarsfull och självgående person som drivs av att få ta eget ansvar? Är du redo för nästa steg i karriären? Trivs du dessutom i en roll där arbetsuppgifterna innebär att du får ta stort eget ansvar? Då är jobbet som redovisningschef via Lernia något för dig!

Som redovisningschef kommer du att arbeta hos vår kund som är verksam inom en spännande bransch. Du får en visstidsanställning på sex månader, men om alla parter är nöjda med samarbetet kan antingen uppdraget förlängas eller så kan du bli överrekryterad. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att ansvara för upprättandet av budget och prognoser, ansvara för två redovisningsekonomer, årsredovisning och årlig skattedeklaration samt kalkylering av varukostnader.

Din bakgrund

Du som söker till den här rollen bör ha en eftergymnasial utbildning i ekonomi eller motsvarande och tre till fem års erfarenhet av att arbeta med ekonomifrågor och att arbeta som redovisningschef/ekonomiansvarig eller produktionskontroller på ett tillverkande företag.

Förutom dessa krav lägger vi även stor vikt vid din personlighet och ser gärna att du är både organiserad och driven. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av liknande arbete.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Dagtid/Visstidsanställning med chans till förlängning/Vimmerby.


Tillträdesdag

Enligt överenskommelse. Vi intervjuar löpande, så skicka in in ansökan redan idag!

Information

På grund av stort antal sökande kommer vi inte hinna besvara frågor via telefon gällande denna annons under pågående annonseringsperiod. Vi svarar självklart gärna på frågor gällande tjänsten om du blir kallad till en intervju.

Forma framtiden med oss!
Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid!
Läs mer på lernia.se. Visa mindre

Ledigt jobb som redovisningschef i Vimmerby

Ansök    Apr 7    Lernia Bemanning AB    Redovisningschef
Om företaget Att jobba som bemanningskonsult på Lernia är utvecklande och omväxlande. Du har samma rättigheter som hos en traditionell arbetsgivare, men fler tillfällen att pröva på olika arbetsuppgifter och arbetsplatser. Det ger dig unika möjligheter att känna efter vilken yrkesroll som passar just dig. Vi omfattas av ett kollektivavtal tecknat mellan Bemanningsföretagen och samtliga förbund inom LO samt ett kollektivavtal tecknat mellan Bemanningsföre... Visa mer
Om företaget

Att jobba som bemanningskonsult på Lernia är utvecklande och omväxlande. Du har samma rättigheter som hos en traditionell arbetsgivare, men fler tillfällen att pröva på olika arbetsuppgifter och arbetsplatser. Det ger dig unika möjligheter att känna efter vilken yrkesroll som passar just dig.

Vi omfattas av ett kollektivavtal tecknat mellan Bemanningsföretagen och samtliga förbund inom LO samt ett kollektivavtal tecknat mellan Bemanningsföretagen och Unionen och Akademikerförbunden. Det innebär att du har samma villkor och trygghet som i vilket annat företag som helst som omfattas av kollektivavtalen. Till exempel har du fem veckors semester och en garantilön – oavsett om du för tillfället har ett uppdrag eller inte. Vi erbjuder dessutom alla våra anställda friskvårdsbidrag och en tjänst för rådgivning vid personliga problem.

Om tjänsten

Är du en lösningsfokuserad, ansvarsfull och självgående person som drivs av att få ta eget ansvar? Är du redo för nästa steg i karriären? Trivs du dessutom i en roll där arbetsuppgifterna innebär att du får ta stort eget ansvar? Då är jobbet som redovisningschef via Lernia något för dig!

Som redovisningschef kommer du att arbeta hos vår kund som är verksam inom en spännande bransch. Du får en visstidsanställning på sex månader, men om alla parter är nöjda med samarbetet kan antingen uppdraget förlängas eller så kan du bli överrekryterad. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att ansvara för upprättandet av budget och prognoser, ansvara för två redovisningsekonomer, årsredovisning och årlig skattedeklaration samt kalkylering av varukostnader.

Din bakgrund

Du som söker till den här rollen bör ha en eftergymnasial utbildning i ekonomi eller motsvarande och tre till fem års erfarenhet av att arbeta med ekonomifrågor och att arbeta som redovisningschef/ekonomiansvarig eller produktionskontroller på ett tillverkande företag.

Förutom dessa krav lägger vi även stor vikt vid din personlighet och ser gärna att du är både organiserad och driven. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av liknande arbete.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Dagtid/Visstidsanställning med chans till förlängning/Vimmerby.


Tillträdesdag

Enligt överenskommelse. Vi intervjuar löpande, så skicka in in ansökan redan idag!

Information

På grund av stort antal sökande kommer vi inte hinna besvara frågor via telefon gällande denna annons under pågående annonseringsperiod. Vi svarar självklart gärna på frågor gällande tjänsten om du blir kallad till en intervju.

Forma framtiden med oss!
Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid!
Läs mer på lernia.se. Visa mindre

Ledigt jobb som redovisningschef i Vimmerby

Ansök    Mar 22    Lernia Bemanning AB    Redovisningschef
Om företaget Att jobba som bemanningskonsult på Lernia är utvecklande och omväxlande. Du har samma rättigheter som hos en traditionell arbetsgivare, men fler tillfällen att pröva på olika arbetsuppgifter och arbetsplatser. Det ger dig unika möjligheter att känna efter vilken yrkesroll som passar just dig. Vi omfattas av ett kollektivavtal tecknat mellan Bemanningsföretagen och samtliga förbund inom LO samt ett kollektivavtal tecknat mellan Bemanningsföre... Visa mer
Om företaget

Att jobba som bemanningskonsult på Lernia är utvecklande och omväxlande. Du har samma rättigheter som hos en traditionell arbetsgivare, men fler tillfällen att pröva på olika arbetsuppgifter och arbetsplatser. Det ger dig unika möjligheter att känna efter vilken yrkesroll som passar just dig.

Vi omfattas av ett kollektivavtal tecknat mellan Bemanningsföretagen och samtliga förbund inom LO samt ett kollektivavtal tecknat mellan Bemanningsföretagen och Unionen och Akademikerförbunden. Det innebär att du har samma villkor och trygghet som i vilket annat företag som helst som omfattas av kollektivavtalen. Till exempel har du fem veckors semester och en garantilön – oavsett om du för tillfället har ett uppdrag eller inte. Vi erbjuder dessutom alla våra anställda friskvårdsbidrag och en tjänst för rådgivning vid personliga problem.

Om tjänsten

Är du en lösningsfokuserad, ansvarsfull och självgående person som drivs av att få ta eget ansvar? Är du redo för nästa steg i karriären? Trivs du dessutom i en roll där arbetsuppgifterna innebär att du får ta stort eget ansvar? Då är jobbet som redovisningschef via Lernia något för dig!

Som redovisningschef kommer du att arbeta hos vår kund som är verksam inom en spännande bransch. Du får en visstidsanställning på sex månader, men om alla parter är nöjda med samarbetet kan antingen uppdraget förlängas eller så kan du bli överrekryterad. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att ansvara för upprättandet av budget och prognoser, ansvara för två redovisningsekonomer, årsredovisning och årlig skattedeklaration samt kalkylering av varukostnader.

Din bakgrund

Du som söker till den här rollen bör ha en eftergymnasial utbildning i ekonomi eller motsvarande och tre till fem års erfarenhet av att arbeta med ekonomifrågor och att arbeta som redovisningschef/ekonomiansvarig eller produktionskontroller på ett tillverkande företag.

Förutom dessa krav lägger vi även stor vikt vid din personlighet och ser gärna att du är både organiserad och driven. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av liknande arbete.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Dagtid/Visstidsanställning med chans till förlängning/Vimmerby.


Tillträdesdag

Enligt överenskommelse. Vi intervjuar löpande, så skicka in in ansökan redan idag!

Information

På grund av stort antal sökande kommer vi inte hinna besvara frågor via telefon gällande denna annons under pågående annonseringsperiod. Vi svarar självklart gärna på frågor gällande tjänsten om du blir kallad till en intervju.

Forma framtiden med oss!
Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid!
Läs mer på lernia.se. Visa mindre

Ledigt jobb som redovisningschef i Vimmerby

Ansök    Apr 14    Lernia Bemanning AB    Redovisningschef
Om företaget Att jobba som bemanningskonsult på Lernia är utvecklande och omväxlande. Du har samma rättigheter som hos en traditionell arbetsgivare, men fler tillfällen att pröva på olika arbetsuppgifter och arbetsplatser. Det ger dig unika möjligheter att känna efter vilken yrkesroll som passar just dig. Vi omfattas av ett kollektivavtal tecknat mellan Bemanningsföretagen och samtliga förbund inom LO samt ett kollektivavtal tecknat mellan Bemanningsföre... Visa mer
Om företaget

Att jobba som bemanningskonsult på Lernia är utvecklande och omväxlande. Du har samma rättigheter som hos en traditionell arbetsgivare, men fler tillfällen att pröva på olika arbetsuppgifter och arbetsplatser. Det ger dig unika möjligheter att känna efter vilken yrkesroll som passar just dig.

Vi omfattas av ett kollektivavtal tecknat mellan Bemanningsföretagen och samtliga förbund inom LO samt ett kollektivavtal tecknat mellan Bemanningsföretagen och Unionen och Akademikerförbunden. Det innebär att du har samma villkor och trygghet som i vilket annat företag som helst som omfattas av kollektivavtalen. Till exempel har du fem veckors semester och en garantilön – oavsett om du för tillfället har ett uppdrag eller inte. Vi erbjuder dessutom alla våra anställda friskvårdsbidrag och en tjänst för rådgivning vid personliga problem.

Om tjänsten

Är du en lösningsfokuserad, ansvarsfull och självgående person som drivs av att få ta eget ansvar? Är du redo för nästa steg i karriären? Trivs du dessutom i en roll där arbetsuppgifterna innebär att du får ta stort eget ansvar? Då är jobbet som redovisningschef via Lernia något för dig!

Som redovisningschef kommer du att arbeta hos vår kund som är verksam inom en spännande bransch. Du får en visstidsanställning på sex månader, men om alla parter är nöjda med samarbetet kan antingen uppdraget förlängas eller så kan du bli överrekryterad. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att ansvara för upprättandet av budget och prognoser, ansvara för två redovisningsekonomer, årsredovisning och årlig skattedeklaration samt kalkylering av varukostnader.

Din bakgrund

Du som söker till den här rollen bör ha en eftergymnasial utbildning i ekonomi eller motsvarande och tre till fem års erfarenhet av att arbeta med ekonomifrågor och att arbeta som redovisningschef/ekonomiansvarig eller produktionskontroller på ett tillverkande företag.

Förutom dessa krav lägger vi även stor vikt vid din personlighet och ser gärna att du är både organiserad och driven. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av liknande arbete.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Dagtid/Visstidsanställning med chans till förlängning/Vimmerby.


Tillträdesdag

Enligt överenskommelse. Vi intervjuar löpande, så skicka in in ansökan redan idag!

Information

På grund av stort antal sökande kommer vi inte hinna besvara frågor via telefon gällande denna annons under pågående annonseringsperiod. Vi svarar självklart gärna på frågor gällande tjänsten om du blir kallad till en intervju.

Forma framtiden med oss!
Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid!
Läs mer på lernia.se. Visa mindre

Tax and Accounting Manager till Sofidel Sweden AB

Ansök    Nov 10    Cojn Executive AB    Redovisningschef
Sofidel Sweden AB är ett framgångsrikt företag inom processindustrin och tillverkar mjukpapper, tissue, som sedan konverteras till färdig konsumentprodukt på plats eller hos andra konverterare inom Sverige och på den internationella marknaden. Sofidel Sweden AB ligger i Kisa, ca 5 mil söder om Linköping. Anläggningen i Kisa har 180 anställda med en årlig omsättning på 90M Euro och en årlig produktionskapacitet på 55K ton. Sedan sommaren 2010 ingår Sofidel ... Visa mer
Sofidel Sweden AB är ett framgångsrikt företag inom processindustrin och tillverkar mjukpapper, tissue, som sedan konverteras till färdig konsumentprodukt på plats eller hos andra konverterare inom Sverige och på den internationella marknaden. Sofidel Sweden AB ligger i Kisa, ca 5 mil söder om Linköping. Anläggningen i Kisa har 180 anställda med en årlig omsättning på 90M Euro och en årlig produktionskapacitet på 55K ton. Sedan sommaren 2010 ingår Sofidel Sweden AB i den italienska koncernen Sofidel som är näst störst på den europeiska tissuemarknaden med ca 6 400 anställda och en omsättning på drygt 1,9 miljarder euro. Sofidel arbetar för att främja lika rättigheter och möjligheter samt motverka diskriminering. Vi vill att våra medarbetare skall vara delaktiga i att skapa en arbetsplats som genomsyras av respekt, jämställdhet, medinflytande, arbetsglädje och utveckling.

Tax and Accounting Manager till Sofidel Sweden AB

Vill du vara del av ett internationellt team i en dynamisk miljö? Då är du välkommen till Sofidel i Kisa!

I rollen som Tax Accounting Manager ingår du i ett internationellt team på fem personer. Två av kollegorna är stationerade i Wales och två av medarbetarna finns på plats i Kisa, som du också har ett personalansvar för. Eftersom Sofidel är en matrisorganisation, rapporterar du både till VD i Kisa och teamets ekonomichef i Wales. Du ingår i den lokala ledningsgruppen i Kisa.

Du leder ekonomiteamet på plats, fördelar arbetsbelastningen på lämpligt sätt och säkerställer kvalitet och deadlines. Du har dessutom en viktig roll i samarbetet med övriga avdelningar i Kisa, som exempelvis inköp, logistik och marknad. Förutom teamet i Wales samarbetar och kommunicerar du också regelbundet med redovisningsteamet på koncernens huvudkontor i Italien och andra bolag i koncernen med månadsvis konsolidering av koncerninterna transaktioner.

Dina nyckeluppgifter som Tax and Accounting Manager är:

• Förbereda och genomföra månads-, kvartals- och årsbokslut.
• Upprätta årsredovisning inklusive noter
• Rapportera siffror till huvudkontoret för konsolidering av ovanstående bokslut
• Ansvara för dokumentation kring skattedeklarationer (både svensk och tysk moms, inkomstdeklaration, löneskatter, energiskatter etc.)
• Göra skatteberäkningar för bolaget och registrera till myndigheter
• Ansvara för Transfer Pricing
• Svara på statistiska rapporter till SCB och andra myndigheter och ta fram underlag till dessa
• Uppdatera och underhålla legala register
• Utföra strategiska analyser inom ekonomi och budget
• Upprätta och underhålla anläggningsregister
• Göra kontoanalyser och avstämningar

Vi tror att du har relevant akademisk utbildning för rollen och/eller minst 3 års arbetslivserfarenhet från liknande roller. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta både självständigt och i team med månadsbokslut och är van att hålla deadlines. Du har lätt för att samarbeta och uttrycker dig väl på svenska och engelska i både tal och skrift. Du har hög social kompetens och är bekväm med att vara knutpunkten mellan vår lokala och centrala organisation. Du har god erfarenhet av Excel. Erfarenhet från IFRS, arbete inom SAP och Tagetik samt erfarenhet av momshantering inom internationell handel är meriterande.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är strukturerad, noggrann och driven. Vi tror också att du bidrar till en positiv anda och god arbetsmiljö med öppenhet och glimten i ögat.

Du erbjuds en utmanande roll i ett spännande företag i en internationell koncern och blir en del av ett positivt team och en öppen arbetsmiljö.

Resor kan förekomma i tjänsten.

Tjänsten är 100%, tillsvidareanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten är placerad i Kisa.

I den här rekryteringen samarbetar vi med Cojn Executive. Du är välkommen att skicka in ansökan, CV och personligt brev via länken nedan, senast den 25/11. Har du frågor är du välkommen att kontakta vår konsult Louise Giljam, 0723 - 24 23 26. Visa mindre

Skatte- och redovisningschef till Sofidel Sweden AB

Ansök    Jan 12    Cojn Executive AB    Redovisningschef
Sofidel Sweden AB är ett framgångsrikt företag inom processindustrin och tillverkar mjukpapper, tissue, som sedan konverteras till färdig konsumentprodukt på plats eller hos andra konverterare inom Sverige och på den internationella marknaden. Sofidel Sweden AB ligger i Kisa, ca 5 mil söder om Linköping. Anläggningen i Kisa har 180 anställda med en årlig omsättning på 90M Euro och en årlig produktionskapacitet på 55K ton. Sedan sommaren 2010 ingår Sofidel ... Visa mer
Sofidel Sweden AB är ett framgångsrikt företag inom processindustrin och tillverkar mjukpapper, tissue, som sedan konverteras till färdig konsumentprodukt på plats eller hos andra konverterare inom Sverige och på den internationella marknaden. Sofidel Sweden AB ligger i Kisa, ca 5 mil söder om Linköping. Anläggningen i Kisa har 180 anställda med en årlig omsättning på 90M Euro och en årlig produktionskapacitet på 55K ton. Sedan sommaren 2010 ingår Sofidel Sweden AB i den italienska koncernen Sofidel som är näst störst på den europeiska tissuemarknaden med ca 6 400 anställda och en omsättning på drygt 1,9 miljarder euro. Sofidel arbetar för att främja lika rättigheter och möjligheter samt motverka diskriminering. Vi vill att våra medarbetare skall vara delaktiga i att skapa en arbetsplats som genomsyras av respekt, jämställdhet, medinflytande, arbetsglädje och utveckling.

Skatte- och redovisningschef/Tax Accounting Manager till Sofidel Sweden AB

Vill du vara del av ett internationellt team i en dynamisk miljö? Då är du välkommen till Sofidel i Kisa!

I rollen som Skatte- och redovisningschef ingår du i ett internationellt team på fem personer. Två av kollegorna är stationerade i Wales och två av medarbetarna finns på plats i Kisa, som du också har ett personalansvar för. Eftersom Sofidel är en matrisorganisation, rapporterar du både till VD i Kisa och teamets ekonomichef i Wales. Du ingår i den lokala ledningsgruppen i Kisa.

Du leder ekonomiteamet på plats, fördelar arbetsbelastningen på lämpligt sätt och säkerställer kvalitet och deadlines. Du har dessutom en viktig roll i samarbetet med övriga avdelningar i Kisa, som exempelvis inköp, logistik och marknad. Förutom teamet i Wales samarbetar och kommunicerar du också regelbundet med redovisningsteamet på koncernens huvudkontor i Italien och andra bolag i koncernen med månadsvis konsolidering av koncerninterna transaktioner.

Dina nyckeluppgifter som Skatte- och redovisningschef är:

• Förbereda och genomföra månads-, kvartals- och årsbokslut.
• Upprätta årsredovisning inklusive noter
• Rapportera siffror till huvudkontoret för konsolidering av ovanstående bokslut
• Ansvara för dokumentation kring skattedeklarationer (både svensk och tysk moms, inkomstdeklaration, löneskatter, energiskatter etc.)
• Göra skatteberäkningar för bolaget och registrera till myndigheter
• Ansvara för Transfer Pricing
• Svara på statistiska rapporter till SCB och andra myndigheter och ta fram underlag till dessa
• Uppdatera och underhålla legala register
• Utföra strategiska analyser inom ekonomi och budget
• Upprätta och underhålla anläggningsregister
• Göra kontoanalyser och avstämningar

Vi tror att du har relevant akademisk utbildning för rollen och/eller minst 3 års arbetslivserfarenhet från liknande roller. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta både självständigt och i team med månadsbokslut och är van att hålla deadlines. Du har lätt för att samarbeta och uttrycker dig väl på svenska och engelska i både tal och skrift. Du har hög social kompetens och är bekväm med att vara knutpunkten mellan vår lokala och centrala organisation. Du har god erfarenhet av Excel. Erfarenhet från IFRS, arbete inom SAP och Tagetik samt erfarenhet av momshantering inom internationell handel är meriterande.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är strukturerad, noggrann och driven. Vi tror också att du bidrar till en positiv anda och god arbetsmiljö med öppenhet och glimten i ögat.

Du erbjuds en utmanande roll i ett spännande företag i en internationell koncern och blir en del av ett positivt team och en öppen arbetsmiljö.

Resor kan förekomma i tjänsten.

Tjänsten är 100%, tillsvidareanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten är placerad i Kisa.

I den här rekryteringen samarbetar vi med Cojn Executive. Du är välkommen att skicka in ansökan, CV och personligt brev via länken nedan, senast den 23/1 2022. Har du frågor är du välkommen att kontakta vår konsult Louise Giljam, 0723 - 24 23 26. Visa mindre