Lediga jobb Cojn Executive AB i Kinda

Se alla lediga jobb från Cojn Executive AB i Kinda. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Kinda som finns inom det yrket.

Förvaltningsassistent/Koordinator till Rimforsa församling

Rimforsa församling finns i det natursköna Kindabygden 30 minuter från Linköping med goda kommunikationer! Vi finns i Rimforsa församlingsgård vid infarten till Rimforsa tätort. Där sker det mesta av verksamheten men också i våra fem kyrkor på landet, Tjärstad, Kättilstad, nya och gamla Hägerstad och Oppeby kyrkor där också kyrkogårdarna finns. Vi är ett litet men härligt arbetslag på 13 personer som arbetar med församlingsarbete och begravningsverksamhet.... Visa mer
Rimforsa församling finns i det natursköna Kindabygden 30 minuter från Linköping med goda kommunikationer! Vi finns i Rimforsa församlingsgård vid infarten till Rimforsa tätort. Där sker det mesta av verksamheten men också i våra fem kyrkor på landet, Tjärstad, Kättilstad, nya och gamla Hägerstad och Oppeby kyrkor där också kyrkogårdarna finns. Vi är ett litet men härligt arbetslag på 13 personer som arbetar med församlingsarbete och begravningsverksamhet. Rimforsa församling är i ett spännande skeende med energi och framtidstro och vi har ett gott samarbete mellan personal, aktiva församlingsbor och förtroendevalda. Vi söker nu dig som vill vara en del av detta och arbeta fram en administration av hög kvalité.

FÖRVALTNINGSASSISTENT/KOORDINATOR

Vill du ha varierande administrativa arbetsuppgifter?

Är du självständig, serviceminded och noggrann?

Har du erfarenhet av att arbeta i olika IT-system?

Då är du välkommen till oss!

Som förvaltningsassistent/koordinator får du en bred roll med stor variation av arbetsuppgifter.

Du ansvarar för administrationen på begravningssidan. Det innebär bland annat:

• Handläggning av gravärenden (gravplatser, gravskötsel och gravrätter).
• Hantering av askor av avlidna och gravstensregistrering.
• Kontakt med anhöriga, myndigheter, begravningsbyråer, gravstenstillverkare m. fl.
• Kontakt med vaktmästarna på samtliga kyrkogårdar kring gravärenden och skötsel av gravar.
• Arkiv- och diarieföring och viss fakturering.
• Budgetarbete i samråd med kyrkogårdsföreståndare, fastighetsansvarig och kyrkoherde
• Ansvar för församlingens IT-system och kommunikation
• Viss mötesadministration
• Samarbete med övrig administrativ personal vid semester

Du får en viktig roll i kommunikation och service, både internt och externt. Externt har du mycket kontakt med våra församlingsbor för att ge allmän information och råd i frågor gällande gravplatser, gravskötsel och gravrätt. Internt är du en viktig kugge i hjulet när det gäller samarbetet med vaktmästarna, kyrkogårdsföreståndaren, fastighetschefen och användningen av våra IT-system.

Din arbetsplats är i Rimforsa på vår pastorsexpedition. Du blir en del av församlingens arbetslag på 15 personer. Kyrkoherden blir din närmaste chef.

Vi söker dig som har gymnasial utbildning och minst fem års erfarenhet som administratör. Har du ytterligare påbyggnadsutbildning är det en merit. För tjänsten krävs hög datavana med kunskap om Microsoft 365. Har du dessutom erfarenhet av våra kyrkliga IT-system är det givetvis ett plus. Du hanterar svenska språket utmärkt i både tal och skrift. Självklart trivs du med att ge service, vara flexibel och noggrann. Du är en god administratör som trivs med att ta ansvar och har ett strukturerat och självständigt arbetssätt. Som person har du lätt för att skapa förtroende hos både församlingsbor och medarbetare och kan hålla en hög servicegrad även vid stressade tillfällen. Du motiveras av att leverera hög kvalitet och vill utveckla dina kunskaper inom yrkesområdet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi förutsätter att du är medlem i Svenska kyrkan och delar våra värderingar.

Tillträde enligt överenskommelse. Tillgång till körkort och bil krävs.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa kyrkoherde Sara Olofsson på 0494–210 01 eller vår rekryteringskonsult Louise Giljam på 0723-24 23 26.

Välkommen att sända dina ansökningshandlingar, CV och personligt brev, senast den 3 december 2023 via länken nedan. Visa mindre

Skatte- och redovisningschef till Sofidel Sweden AB

Ansök    Jan 12    Cojn Executive AB    Redovisningschef
Sofidel Sweden AB är ett framgångsrikt företag inom processindustrin och tillverkar mjukpapper, tissue, som sedan konverteras till färdig konsumentprodukt på plats eller hos andra konverterare inom Sverige och på den internationella marknaden. Sofidel Sweden AB ligger i Kisa, ca 5 mil söder om Linköping. Anläggningen i Kisa har 180 anställda med en årlig omsättning på 90M Euro och en årlig produktionskapacitet på 55K ton. Sedan sommaren 2010 ingår Sofidel ... Visa mer
Sofidel Sweden AB är ett framgångsrikt företag inom processindustrin och tillverkar mjukpapper, tissue, som sedan konverteras till färdig konsumentprodukt på plats eller hos andra konverterare inom Sverige och på den internationella marknaden. Sofidel Sweden AB ligger i Kisa, ca 5 mil söder om Linköping. Anläggningen i Kisa har 180 anställda med en årlig omsättning på 90M Euro och en årlig produktionskapacitet på 55K ton. Sedan sommaren 2010 ingår Sofidel Sweden AB i den italienska koncernen Sofidel som är näst störst på den europeiska tissuemarknaden med ca 6 400 anställda och en omsättning på drygt 1,9 miljarder euro. Sofidel arbetar för att främja lika rättigheter och möjligheter samt motverka diskriminering. Vi vill att våra medarbetare skall vara delaktiga i att skapa en arbetsplats som genomsyras av respekt, jämställdhet, medinflytande, arbetsglädje och utveckling.

Skatte- och redovisningschef/Tax Accounting Manager till Sofidel Sweden AB

Vill du vara del av ett internationellt team i en dynamisk miljö? Då är du välkommen till Sofidel i Kisa!

I rollen som Skatte- och redovisningschef ingår du i ett internationellt team på fem personer. Två av kollegorna är stationerade i Wales och två av medarbetarna finns på plats i Kisa, som du också har ett personalansvar för. Eftersom Sofidel är en matrisorganisation, rapporterar du både till VD i Kisa och teamets ekonomichef i Wales. Du ingår i den lokala ledningsgruppen i Kisa.

Du leder ekonomiteamet på plats, fördelar arbetsbelastningen på lämpligt sätt och säkerställer kvalitet och deadlines. Du har dessutom en viktig roll i samarbetet med övriga avdelningar i Kisa, som exempelvis inköp, logistik och marknad. Förutom teamet i Wales samarbetar och kommunicerar du också regelbundet med redovisningsteamet på koncernens huvudkontor i Italien och andra bolag i koncernen med månadsvis konsolidering av koncerninterna transaktioner.

Dina nyckeluppgifter som Skatte- och redovisningschef är:

• Förbereda och genomföra månads-, kvartals- och årsbokslut.
• Upprätta årsredovisning inklusive noter
• Rapportera siffror till huvudkontoret för konsolidering av ovanstående bokslut
• Ansvara för dokumentation kring skattedeklarationer (både svensk och tysk moms, inkomstdeklaration, löneskatter, energiskatter etc.)
• Göra skatteberäkningar för bolaget och registrera till myndigheter
• Ansvara för Transfer Pricing
• Svara på statistiska rapporter till SCB och andra myndigheter och ta fram underlag till dessa
• Uppdatera och underhålla legala register
• Utföra strategiska analyser inom ekonomi och budget
• Upprätta och underhålla anläggningsregister
• Göra kontoanalyser och avstämningar

Vi tror att du har relevant akademisk utbildning för rollen och/eller minst 3 års arbetslivserfarenhet från liknande roller. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta både självständigt och i team med månadsbokslut och är van att hålla deadlines. Du har lätt för att samarbeta och uttrycker dig väl på svenska och engelska i både tal och skrift. Du har hög social kompetens och är bekväm med att vara knutpunkten mellan vår lokala och centrala organisation. Du har god erfarenhet av Excel. Erfarenhet från IFRS, arbete inom SAP och Tagetik samt erfarenhet av momshantering inom internationell handel är meriterande.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är strukturerad, noggrann och driven. Vi tror också att du bidrar till en positiv anda och god arbetsmiljö med öppenhet och glimten i ögat.

Du erbjuds en utmanande roll i ett spännande företag i en internationell koncern och blir en del av ett positivt team och en öppen arbetsmiljö.

Resor kan förekomma i tjänsten.

Tjänsten är 100%, tillsvidareanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten är placerad i Kisa.

I den här rekryteringen samarbetar vi med Cojn Executive. Du är välkommen att skicka in ansökan, CV och personligt brev via länken nedan, senast den 23/1 2022. Har du frågor är du välkommen att kontakta vår konsult Louise Giljam, 0723 - 24 23 26. Visa mindre

Tax and Accounting Manager till Sofidel Sweden AB

Ansök    Nov 10    Cojn Executive AB    Redovisningschef
Sofidel Sweden AB är ett framgångsrikt företag inom processindustrin och tillverkar mjukpapper, tissue, som sedan konverteras till färdig konsumentprodukt på plats eller hos andra konverterare inom Sverige och på den internationella marknaden. Sofidel Sweden AB ligger i Kisa, ca 5 mil söder om Linköping. Anläggningen i Kisa har 180 anställda med en årlig omsättning på 90M Euro och en årlig produktionskapacitet på 55K ton. Sedan sommaren 2010 ingår Sofidel ... Visa mer
Sofidel Sweden AB är ett framgångsrikt företag inom processindustrin och tillverkar mjukpapper, tissue, som sedan konverteras till färdig konsumentprodukt på plats eller hos andra konverterare inom Sverige och på den internationella marknaden. Sofidel Sweden AB ligger i Kisa, ca 5 mil söder om Linköping. Anläggningen i Kisa har 180 anställda med en årlig omsättning på 90M Euro och en årlig produktionskapacitet på 55K ton. Sedan sommaren 2010 ingår Sofidel Sweden AB i den italienska koncernen Sofidel som är näst störst på den europeiska tissuemarknaden med ca 6 400 anställda och en omsättning på drygt 1,9 miljarder euro. Sofidel arbetar för att främja lika rättigheter och möjligheter samt motverka diskriminering. Vi vill att våra medarbetare skall vara delaktiga i att skapa en arbetsplats som genomsyras av respekt, jämställdhet, medinflytande, arbetsglädje och utveckling.

Tax and Accounting Manager till Sofidel Sweden AB

Vill du vara del av ett internationellt team i en dynamisk miljö? Då är du välkommen till Sofidel i Kisa!

I rollen som Tax Accounting Manager ingår du i ett internationellt team på fem personer. Två av kollegorna är stationerade i Wales och två av medarbetarna finns på plats i Kisa, som du också har ett personalansvar för. Eftersom Sofidel är en matrisorganisation, rapporterar du både till VD i Kisa och teamets ekonomichef i Wales. Du ingår i den lokala ledningsgruppen i Kisa.

Du leder ekonomiteamet på plats, fördelar arbetsbelastningen på lämpligt sätt och säkerställer kvalitet och deadlines. Du har dessutom en viktig roll i samarbetet med övriga avdelningar i Kisa, som exempelvis inköp, logistik och marknad. Förutom teamet i Wales samarbetar och kommunicerar du också regelbundet med redovisningsteamet på koncernens huvudkontor i Italien och andra bolag i koncernen med månadsvis konsolidering av koncerninterna transaktioner.

Dina nyckeluppgifter som Tax and Accounting Manager är:

• Förbereda och genomföra månads-, kvartals- och årsbokslut.
• Upprätta årsredovisning inklusive noter
• Rapportera siffror till huvudkontoret för konsolidering av ovanstående bokslut
• Ansvara för dokumentation kring skattedeklarationer (både svensk och tysk moms, inkomstdeklaration, löneskatter, energiskatter etc.)
• Göra skatteberäkningar för bolaget och registrera till myndigheter
• Ansvara för Transfer Pricing
• Svara på statistiska rapporter till SCB och andra myndigheter och ta fram underlag till dessa
• Uppdatera och underhålla legala register
• Utföra strategiska analyser inom ekonomi och budget
• Upprätta och underhålla anläggningsregister
• Göra kontoanalyser och avstämningar

Vi tror att du har relevant akademisk utbildning för rollen och/eller minst 3 års arbetslivserfarenhet från liknande roller. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta både självständigt och i team med månadsbokslut och är van att hålla deadlines. Du har lätt för att samarbeta och uttrycker dig väl på svenska och engelska i både tal och skrift. Du har hög social kompetens och är bekväm med att vara knutpunkten mellan vår lokala och centrala organisation. Du har god erfarenhet av Excel. Erfarenhet från IFRS, arbete inom SAP och Tagetik samt erfarenhet av momshantering inom internationell handel är meriterande.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är strukturerad, noggrann och driven. Vi tror också att du bidrar till en positiv anda och god arbetsmiljö med öppenhet och glimten i ögat.

Du erbjuds en utmanande roll i ett spännande företag i en internationell koncern och blir en del av ett positivt team och en öppen arbetsmiljö.

Resor kan förekomma i tjänsten.

Tjänsten är 100%, tillsvidareanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten är placerad i Kisa.

I den här rekryteringen samarbetar vi med Cojn Executive. Du är välkommen att skicka in ansökan, CV och personligt brev via länken nedan, senast den 25/11. Har du frågor är du välkommen att kontakta vår konsult Louise Giljam, 0723 - 24 23 26. Visa mindre

Customer Service Manager till Sofidel Sweden AB

Ansök    Okt 18    Cojn Executive AB    Kundtjänstchef
Sofidel Sweden AB är ett framgångsrikt företag inom processindustrin och tillverkar mjukpapper, tissue, som sedan konverteras till färdig konsumentprodukt på plats eller hos andra konverterare inom Sverige och på den internationella marknaden. Sofidel Sweden AB ligger i Kisa, ca 5 mil söder om Linköping. Sedan sommaren 2010 ingår Sofidel Sweden AB i den italienska koncernen Sofidel som är näst störst på den europeiska tissuemarknaden med ca 6 400 anställda... Visa mer
Sofidel Sweden AB är ett framgångsrikt företag inom processindustrin och tillverkar mjukpapper, tissue, som sedan konverteras till färdig konsumentprodukt på plats eller hos andra konverterare inom Sverige och på den internationella marknaden. Sofidel Sweden AB ligger i Kisa, ca 5 mil söder om Linköping. Sedan sommaren 2010 ingår Sofidel Sweden AB i den italienska koncernen Sofidel som är näst störst på den europeiska tissuemarknaden med ca 6 400 anställda och en omsättning på drygt 1,9 miljarder euro. Sofidel arbetar för att främja lika rättigheter och möjligheter samt motverka diskriminering. Vi vill att våra medarbetare skall vara delaktiga i att skapa en arbetsplats som genomsyras av respekt, jämställdhet, medinflytande, arbetsglädje och utveckling.

Vill du leda ett kompetent och erfaret team, ha nya utmaningar varje dag och tycker om att vara i händelsernas centrum? Då är du välkommen till oss på Sofidel!

I rollen som Customer Service Manager ansvarar du för kundserviceavdelningen med ett team bestående av tre medarbetare. Det är dina medarbetare som ansvarar för den direkta kontakten externt när det gäller att ta emot order, administrera leveranser och hantera kundärenden.

Som ansvarig för kundserviceavdelningen har du en nyckelroll inom organisationen och har en pågående dialog och kommunikation med bland annat produktion, planering, ekonomi samt marknad och försäljning. Du har helhetsbilden med stor kunskap om våra interna processer. Du sammanställer analyser och statistik och följer upp KPI:er som en del av vårt ständiga förbättringsarbete. Rollen som Customer Service Manager är operativ och du är ett dagligt stöd till dina medarbetare genom ett aktivt ledarskap, där du måste kunna fatta snabba beslut, analysera konsekvenser och samtidigt hålla en hög servicegrad både internt och externt. Du rapporterar till Country Sales Manager, Private Label, som är stationerad vid huvudkontoret i Italien.

Vi söker dig som har universitets- eller högskoleutbildning inom marknadsföring, företagsekonomi eller annan motsvarande relevant erfarenhet. Du har några års erfarenhet av ledarskap, där du motiverar dina medarbetare genom delaktighet och engagemang. Du har ett tydligt och strukturerat arbetssätt där du ser till helheten och tar hänsyn till det större perspektivet utifrån dina beslut.

För dig är det viktigt med hög kvalitet och god service. Du har god kommunikationsförmåga och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift på såväl svenska som engelska. Du kommer dagligen att använda engelska då Sofidel är en internationell koncern med engelska som koncernspråk. Du har god vana av att arbeta med affärssystem, erfarenhet av SAP är meriterande, samt goda kunskaper inom Excel.

Tjänsten är 100%, tillsvidareanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten är placerad i Kisa.

I den här rekryteringen samarbetar vi med Cojn Executive. Du är välkommen att skicka in ansökan, CV och personligt brev, via länken nedan senast den 25/10. OBS! Notera att dina ansökningshandlingar måste vara på engelska. Har du frågor är du välkommen att kontakta våra konsulter Louise Giljam, 0723 - 24 23 26 eller Caroline Hansson, 076 - 850 11 70. Visa mindre

Customer Service Manager till Sofidel Sweden AB

Ansök    Sep 23    Cojn Executive AB    Kundtjänstchef
Sofidel Sweden AB är ett framgångsrikt företag inom processindustrin och tillverkar mjukpapper, tissue, som sedan konverteras till färdig konsumentprodukt på plats eller hos andra konverterare inom Sverige och på den internationella marknaden. Sofidel Sweden AB ligger i Kisa, ca 5 mil söder om Linköping. Sedan sommaren 2010 ingår Sofidel Sweden AB i den italienska koncernen Sofidel som är näst störst på den europeiska tissuemarknaden med ca 6 400 anställda... Visa mer
Sofidel Sweden AB är ett framgångsrikt företag inom processindustrin och tillverkar mjukpapper, tissue, som sedan konverteras till färdig konsumentprodukt på plats eller hos andra konverterare inom Sverige och på den internationella marknaden. Sofidel Sweden AB ligger i Kisa, ca 5 mil söder om Linköping. Sedan sommaren 2010 ingår Sofidel Sweden AB i den italienska koncernen Sofidel som är näst störst på den europeiska tissuemarknaden med ca 6 400 anställda och en omsättning på drygt 1,9 miljarder euro. Sofidel arbetar för att främja lika rättigheter och möjligheter samt motverka diskriminering. Vi vill att våra medarbetare skall vara delaktiga i att skapa en arbetsplats som genomsyras av respekt, jämställdhet, medinflytande, arbetsglädje och utveckling.

Vill du leda ett kompetent och erfaret team, ha nya utmaningar varje dag och tycker om att vara i händelsernas centrum? Då är du välkommen till oss på Sofidel!

I rollen som Customer Service Manager ansvarar du för kundserviceavdelningen med ett team bestående av tre medarbetare. Det är dina medarbetare som ansvarar för den direkta kontakten externt när det gäller att ta emot order, administrera leveranser och hantera kundärenden.

Som ansvarig för kundserviceavdelningen har du en nyckelroll inom organisationen och har en pågående dialog och kommunikation med bland annat produktion, planering, ekonomi samt marknad och försäljning. Du har helhetsbilden med stor kunskap om våra interna processer. Du sammanställer analyser och statistik och följer upp KPI:er som en del av vårt ständiga förbättringsarbete. Rollen som Customer Service Manager är operativ och du är ett dagligt stöd till dina medarbetare genom ett aktivt ledarskap, där du måste kunna fatta snabba beslut, analysera konsekvenser och samtidigt hålla en hög servicegrad både internt och externt. Du rapporterar till Country Sales Manager, Private Label, som är stationerad vid huvudkontoret i Italien.

Vi söker dig som har universitets- eller högskoleutbildning inom marknadsföring, företagsekonomi eller annan motsvarande relevant erfarenhet. Du har några års erfarenhet av ledarskap, där du motiverar dina medarbetare genom delaktighet och engagemang. Du har ett tydligt och strukturerat arbetssätt där du ser till helheten och tar hänsyn till det större perspektivet utifrån dina beslut.

För dig är det viktigt med hög kvalitet och god service. Du har god kommunikationsförmåga och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift på såväl svenska som engelska. Du kommer dagligen att använda engelska då Sofidel är en internationell koncern med engelska som koncernspråk. Du har god vana av att arbeta med affärssystem, erfarenhet av SAP är meriterande, samt goda kunskaper inom Excel.

Tjänsten är 100%, tillsvidareanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten är placerad i Kisa.

I den här rekryteringen samarbetar vi med Cojn Executive. Du är välkommen att skicka in ansökan, CV och personligt brev, via länken nedan senast den 11/10. OBS! Notera att dina ansökningshandlingar måste vara på engelska. Har du frågor är du välkommen att kontakta våra konsulter Louise Giljam, 0723 - 24 23 26 eller Caroline Hansson, 076 - 850 11 70. Visa mindre